امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

صنوف آلاینده باید هر چه سریعتر به محدوده خارج از شهر انتقال یابد
نویسنده : admin تاریخ : 25 مرداد 1389

دیروز عصر (یکشنبه24 مرداد )آقای قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب از محل جانمایی شده برای احداث شهرک صنعتی صنوف آلاینده واقع در انتهای بلوار دانشگاه با همراهی روسای ادارات بازرگانی ،محیط زیست ،شهردار شهر میناب ،مسکن و شهر سازی و رئیس مجمع امور صنفی بازدید کردند .

آقای پیروی منش ریاست اداره بازرگانی گفتند هدف از احداث شهرک صنعتی انتقال واحدهای صنتعی آلاینده در سطح شهر برای کاهش آلودگی و مزاحمت در سطح شهر میباشد.

مهندس قانعی فرد در خصوص احداث شهرک صنعتی برای صنوف آلاینده گفتند یکی از مشکلات اصلی یک شهر آلاینده های محیطی سطح شهر هستند که برای رفاه شهروندان ایجاد مزاحمت میکند و گفتند شهر میناب با توجه به چشم انداز توسعه ای آن نیازمند یک عزم جدی نهادها مربوط به این  موضوع برای انتقال واحدههای تولیدی و آلاینده به خارج از محدوده شهری است و ایشان همچنين بر تامين خدمات موردنياز اعم از؛ آب، برق، تلفن در شهرك صنوف آلاينده تاكيد كرد و گفت: با انتقال واحدهاي صنفي آلاينده، آلودگي‌هاي صوتي و محيطي در اين شهر كه همواره شهروندان بدان معترض هستند، رفع مي‌شود. و این کار نیازمند یک عزم جدی و همتی والا مسولین شهرستان است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این شهرک باشیم.
 



در توزیع مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان باید نظارت و کنترل بیشتری باشد
نویسنده : admin تاریخ : 25 مرداد 1389

 

آقاي مهندس قانعي فرد ،فرماندارروزهاي شنبه و يكشنبه (24و23مردادماه)طي بازديد از كشتار گاه و مركز توزيع مواد پروتئيني در سطح شهرستان بر نظارت ،كنترل و توزيع مناسب مواد پروتئيني در ماه مبارك رمضان تاكيد كردسپس رئيس اداره بازرگاني اقدامات انجام شده به منظور تنظيم بازار در ماه مبارك را به شرح ذيل عنوان نمودند:
توزيع روزانه 7500كيلوگرم مرغ گرم از طريق واحدهاي صنفي در چند نقطه پر ترافيك شهر و در مراكز بخشها ودهستانها و روستاهاي پر جمعيت ،كه شهروندان مي توانند نسبت به تهيه مرغ گرم به قيمت هر كيلو گرم 31500ريال اقدام نمايند لازم به ذكر است از آغاز طرح كه از مورخ 18/5/89شروع شده تا به حال حدود 45تن مرغ گرم در سيستم توزيع قرار گرفته است .در ضمن گوشت قرمز منجمد به قيمت هر كيلو گرم 60000ريال در حال توزيع مي باشد و مقرر است نسبت به توزيع گوشت مرغ منجمد وادراتي با قيمت هر كيلو 26500ريال نيز اقدام شود.
با توجه به اينكه 24 واحد مرغداري 20هزار   قطعه اي در شهرستان كه ساليانه ميزان 3600   تن گوشت سفيد توليد مي نمايند شهرستان ميناب به عنوان قطب توليد گوشت سفيد در استان مطرح مي باشد
 


:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

بازدید فرماندار از محل احداث نمایشگاه دائمی
نویسنده : admin تاریخ : 25 مرداد 1389

دیروز عصر (یکشنبه 24مرداد )جناب آقای مهندس قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب از محل احداث تاسیسات و نمایشگاه دائمی شهر میناب در حاشیه رودخانه بازدید  نمودند

آقای درویش نژاد شهردار شهر میناب در توضیحاتی در مورد اجرای پروژه گفتند با ایجاد  نمایشگاه دائمی و تاسیسات جنبی نمایشگاه میتوان بسیاری از نمایشگاهها را در طول سال بصورت منظم و برنامه ریزی شده اجرا کرد و بسیاری از مشکلات موجود در مرکز شهر  را کم کرد .

همچنین مهندس قانعی فرد گفتند احداث نمایشگاه دائمی در شهر میناب دارای مزایا و ویژگی های چون کاهش بار ترافیکی مراکز خرید در مرکز شهر می شود و با ایجاد اینگونه امکانات میتوان خدمات سریعتر و بهتری را با نظارت بیشتر به همشریان ارائه کرد و با احداث مراکز خرید متمرکز میتوان در کمترین زمان خدمات مورد نیاز شهروندان را ارائه کرد . با ایجاد اینگونه تاسیسات در حاشیه شهر میتوان از حجم تراکم در مرکز شهر کم کرد و ارائه خدمات را به تمام نقاط شهر منتقل کرد.



در طرح سرشماری اتباع غیر مجاز افغان
نویسنده : admin تاریخ : 24 مرداد 1389

طبق آخرین اخبار از اجرای طرح سرشماری اتباع غیر مجاز افغان در مرحله اول کارشناس امور اتباع خارجه فرمانداری شهرستان میناب جناب آقای مرادی گفتند از ابتدای اجرای طرح سرشماریاز تاریخ 2 مرداد لغایت 24 مرداد تعداد 2563 نفر در قالب 1467 خانوار در حوزه شهرستان میناب سرشماری شدند . همچنین ایشان گفتند اجرای طرح سرشماری اتباع غیر مجاز تا 2 شهریور  در محل مدرسه شهید علوی ادامه دارد.



اداره ثبت میتواند باعث ایجاد امنیت ملکی و مالی افراد باشد
نویسنده : admin تاریخ : 24 مرداد 1389

        

 
امروز شنبه (23مردادماه)آقاي مهندس قانعي فرد فرماندار شهرستان ميناب طـي بازديدي از اداره ثبت اسناد واملاك شهرستان ضمن بازديد از دواير داخلي اين اداره وديدارباكاركنان ازخدمات آنان قدرداني نمودندايشان ازنحوه صــدور اسنادمالكيت ،ثبت شركتها ومشكلات مردم در زمينه مراحل دريافت اسناد روستايي مطلع گرديدند در حاشيه اين ديدار از اسناد قديمي موجود در اداره ثبت اسناد بازديد بعمل آوردند.
در پايان اين بازديد ضمن تشكر و قدرداني از كاركنان و رياست اداره ثبت اسناد گفتي اداره ثبت يكي از ادارات است مردم با آن سروكار دارند پس بايد اداره ثبت اسناد در زمينه تثبيت و استحكام و حفظ حقوق و مالكيت اشخاص گام بردارد و باعث ايجاد امنيت ملكي و مالي افراد باشد و اگر وظيفه خود را بدرستي انجام دهد باعث كاهش اختلافات ملكي و مالي و بالطبع آن تسريع و تسهيل در رسيدگي به اختلافات در محاكم خواهد شد .

 

 



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

تسهیلات ویژه توسعه روستایی را افزایش دهید
نویسنده : admin تاریخ : 23 مرداد 1389


:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

اداره کار و امور اجتماعی بالاترین جایگاه در زمینه تعهد انجام شده در استان را دارد
نویسنده : admin تاریخ : 23 مرداد 1389

 

بنابه اظهاركارشناسان مسئول اداره كل كارواموراجتماعي استان هرمزگان ميناب دربالاترين جايگاه استاني درزمينه تعهدانجام شده ايجادفرصتهاي شغلي قراردارد.
 
امروز سه شنبه (23مردادماه ) فرمانـــدار شهرستـــان ميناب جنـاب آقاي مهندس قانعــي فرد طي بازديدسرزده ازاداره كاروامور اجتماعي شهرستان ضمن بازديداز كليه دفاتر و ديدارباكاركنان اين اداره ازخدمات آنان قدرداني نمودند.
آقاي افــــرال جانشين رئيس نيز مسائل ومشكلات پيش روي حوزه كار واشتغـــــال راتشريـــح كردندوافزودندكه مشكل اصلي دراين حوزه عدم پرداخت به موقع حقوق ومزاياي كارگران بعضي ازشركتها ميباشد.
براساس توافقنامه مابين اداره كل كارواموراجتماعي استان وفرمانداري مبني برايجاد9000 فرصت شغلي درسال1389دراين شهرستــان دربخشهاي خدمات،كشاورزي وصنعت براســـــاس آخرين اطلاعات گزارش گيري شده ازسامانـــه تعهدانجام شده در 4 ماهه اول سال 1200نفربوده كه بنابه اظهار كارشناسان مسئول اداره كل كارواموراجتماعي ميناب دربالاترين جايگاه استاني قرارگرفتـه است.
درپايان آقاي مهندس قانعي فرد ابرازاميــدواري كردندبا تشكيل كارگروههاي تخصص بين ادارات ونهادهاي مرتبط مشكلات اين حوزه بزودي برطرف گردد.
 


دو پروژه جاده زهوكي و فاز دوم جاده ميناب - بندر عباس درهفته دولت براي شروع پروژه كلنگ زني خواهد شد
نویسنده : admin تاریخ : 23 مرداد 1389

امروز شنبه (23 مرداد)آقاي مهندس قانعي فرد فرماندار شهرستان ميناب به اتفاق شهردار شهر ميناب از محل احداث باند دوم بلوار آل محمد بازديد بعمل آوردند و از مشكلات ايجاد شده در روند اجرايي آن آگاه و دستور پيگيري و ادامه اجراي پروژه مذكور را داند و گفتند اتمام اين پروژه يكي از خواسته هاي اصلي مردم شريف شهر ميناب است و وظيفه دستگاههاي اجرائي اتمام پروژه در حداقل زمان ممكن است .

ضمنا ايشان در حاشيه اين بازديد خبر خوبي دادند و گفتند با توجه به قول مساعد مسولين و تامين اعتبار دو پروژه جاده مسير زهوكي و فاز دوم جاده مسير ميناب - بندر عباس در هفته دولت براي شروع اجرا پروژه توسط مسولين استاني كلنگ زني خواهد شد



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

ورزش شهرستان توانایی بسیاری دارد
نویسنده : admin تاریخ : 23 مرداد 1389

ديروز فرماندار محترم شهرستان ميناب جناب آقاي مهندس قانعي فرد بازديد سرزده اي از اداره تربيت بدني داشتند  ايشان در ابتدا ورود به اداره تربيت بدني به ديدار كاركنان اداره تربيت بدني رفتند و از تلاشها و زحمات كاركنان تشكر كردند سپس در يك جلسه كوتاه با رياست اداره جناب آقاي محمديان و ضمن تشكر از ايشان آقاي محمديان در گزارشي كوتاه از امكانات وظرفيتهاي و مشكلات موجود در شهرستان و  از كارهاي انجام شده و پروژه هاي در حال ساخت در شهرستان اطلاعاتي دادند .آقاي فرماندار با تاكيد بر تسريع در اتمام پروژه ها از وضعيت و روند اجراي پروژه استخر سرپوشيده شهر ميناب پرسيدند و از ميزان پيشرفت كار اطلاع يافتند . ايشان بر تسريع در انجام اين پروژه تاكيد كردند و گفتند در مورد اتمام هر چه سريع تر اين طرح پيگيري كنيد و تمام تلاش خود را بر انجام اين كار صرف كنيد.  ايشان اشاره كردند من هم تلاش خود را براي پيگيري موضوع از طريق استان خواهم كرد تا پروژه ها باقي مانده هرچه زودتر تكميل شوند.



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

دغدغه اصلی بنده حل مشکلات و خواسته های مردم است
نویسنده : admin تاریخ : 23 مرداد 1389

عصر دیروز (جمعه 22 مرداد )فرماندار محترم جناب آقای مهندس قانعی فرد با حضور در مسجد محله سجاد باغ ملک و اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع مردم این محله پس از اقامه نماز گفتگو صمیمانه ای   با مردم این محله داشتند و از نزدیک با مشکلات و درخواستهای آنها آشنا شدند.

ایشان در ابتدای گفتگو خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مردم محله از دغدغه اصلی خود که  حل مشکلات و در خواستهای عامه مردم است گفتند یکی از برنامه هایشان حضور در جمع صمیمی مردم است .که ان شالله با این دیدارها مشکلی از مشکلات مردم حل شود و این وظیفه اصلی مدیران است که به میان مردم بروند و به حل مشکلات آنها بپردازند.



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

با اجراي طرح اسكله تجاري تياب منطقه از لحاظ اقتصادي متحول خواهد شد
نویسنده : admin تاریخ : 21 مرداد 1389

ديروز عصر(چهارشنبه 20 مرداد)فرماندار شهرستان با همراهي معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري جناب آقاي لشكري و  روساي ادارات شيلات ،برق و معاون اداره راهو ترابري  و رياست شوراي بخش وكارشناس دفتر فني فرمانداري در بازديد كه از منطقه تياب داشتند ابتدا در طول مسير از وضعيت راه ارتباطي مسير تياب به شهر ميناب روشنايي اطراف خيابان بازديدي داشتند كه فرماندار محترم دستور پيگيري  در انجام هرچه سريعتر بهسازي راه ارتباطي دادند .

سيس ايشان از چند مزرع پرورش ميگو در بندر تياب بازديدي داشتند و گفتگوي با بهره برداران مزارع داشتند و از درخواستها،مشكلات  و دغدغه هاي اصلي آنها مطلع شدند و رياست اداره شيلات را موظف به پيگيري مشكلات پرورش دهندگان ميگو كردند .

پس از بازديد از مزارع آقاي فرماندار بازديدي هم از طرحهاي در حال اجرا در خود تياب  و از كارگاه  اجراي طرح ايجاد تاسيسات فاضلاب داشتند و بعد از آن به  گمرك تياب رفتند و از برنامه هاي درحال اجرا و برنامه ريزي شده خبر دادند و گفتند با اجراي طرح بندر و اسكله تجاري تياب تحول اساسي از لحاظ اقتصادي رخ خواهد داد

در پايان بازديد مهندس قانعي فرد از روستا  حكمي و محل اجراي ورزشگاه و تاسيسات ورزشي اين روستا بازديدي بعمل آوردند



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

ميناب توانايي تبديل شدن به قطب كشاورزي در كشور را دارد
نویسنده : admin تاریخ : 21 مرداد 1389

 

 ديروز (جهارشنبه 20 مرداد)فرماندار شهرستان يك بازديد سرزده هم از اداره جهاد كشاورزي داشتند كه در ابتدا ورود به اداره جهاد كشاورزي طبق روال همه بازديد ها ابتدا به ديدار كاركنان رفتند و از تلاشهايشان تشكر كردند و از  كار و درخواستهاي آنها مطلع شدند پس از ديدار با تمامي كاركنان واحدهاي مختلف جلسه كوتاهي با رياست اداره آقاي ناصري داشتند و رياست اداره گزارش كوتاهي از فعاليتها و امكانات و توانايي كشاورزي شهرستان دادند و گفتند :

اداره جهاد كشاورزي  با 55 نفر نيرو انساني خدمات مختلفي را به بخش اعظمي از مردم بخصوص روستائيان ارائه ميكند كه از طريق 8 مركز ترويج خدمات جهاد كشاورزي در مناطق مختلف شهرستان به ارائه خدمت  مي پردازند 

از لحاظ امكانات و منابع بالقوه در شهرستان در زمينه امور دامي 23 هزار دام سنگين و 307  دام سبك و 28 واحد مرغداري و جود دارد

حدود يك سوم بخش كشاورزي استان در شهرستان ميناب قرار دارد كه شامل 24 هراز هكتار اراضي باغي و 23 هزار هكتار اراضي زير كشت محصولات مختلف كشاورزي است .

وجود 50 رقم خرما كه از نيمه اول خرداد تا نيمه اول آبان در شهرستان خرما تازه وجود دارد

ماهانه 34 نفر سهميه شهرستان براي معرفي جهت دريافت  تسهيلات اشتغال است

ايشان همچنين از مهمترين مشكلات و دغدغه كشاورزان مشكل كمبود و نبود آب كشاورزي است و ديگر مشكل كشاورزان مربوط به بدهي به بانك هاست  كه با توجه به مصوبات اخير دور سوم سفر استاني هئيت دولت و تصميم مربوط به بخشودگي جرايم دير كرد وامها اما هنوز بانك ها اين تصميم را اجرايي نكردند و يكي ديگر از مشكلات باغ داران بيماري جاروك ليمو ترش است  كه ميزان 5 هزار هكتار از باغات ليمو معدوم شده كه با مشكل بيكاري روبرو هستيم

در پايان آقاي فرماندار ضمن تشكر و قدر داني از رياست اداره  گفتند جهاد كشاورزي يكي از با اهميت ترين ادارات است و بيشتر مراجعات را از طرف مردم دارد و داراي قابليتهاي است كه ميتواند به جايگاه اصلي خود در زمينه كشاورزي استان و كشور برسد . خواستهاي مردم درست و بجا است  ولي امكانات هم كم است و اين خود نيازمند كار دقيق و برنامه ريزي شده در اين جهت است تا از امكانات استفاده بهينه شود  و نياز اساسي امروز اشتغال و سرمايه گزاري در بخش كشاورزي است كه با تلاش و همت والا ميتوان به سطح بالاي اشتغال زاي  در زمينه كشاورزي برسيم  و در پايان از امادگي خود در همكاري با اداره جهاد كشاورزي در زمينه هاي مختلف اعلام كردند ابراز اميدواري كردند با برنامه ريزي كوتاه مدت و ميان مدت و بلند مدت با تشكيل كميته هاي تخصصي به هدفهاي خود در زمينه كشاورزي يعني تبديل ميناب به قطب كشاورزي در كشور برسيم كه اين هدف با تلاش و همت مضاعف قابل دستيابي است

 



همراه با فرماندار در بازديدها
نویسنده : admin تاریخ : 21 مرداد 1389

ديروز فرماندار شهرستان  جناب آقاي مهندس قانعي فرد فرماندار شهرستان ميناب در مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت كه از طرف اداره آموزش و پرورش ترتيب داده شده بود شركت كردند

ايشان در ابتدا ساعت 10 صبح در  مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت كه از طرف اداره آموزش و پرورش تدارك ديده شده بود در جمع دانش آموزان و منتخبان اين طرح حضور يافتند و مسولان و مجريان اين طرح تشكر كردند و مسولان را به استمرار فعاليتهاي اموزشي و پرورشي در طول سال تحصيلي توصيه كردند و گفتند نبايد انجام فعاليتهاي پرورشي و تربيتي به فصل تابستان خلاصه شود . در پايان مراسم ايشان از دانش آموزان برتر شركت كننده در اين طرح تشكر كردند .



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

بمناسبت روز خبرنگار از خدمات خبرنگاران شهرستان ميناب تجليل شد
نویسنده : admin تاریخ : 21 مرداد 1389

عصر روز سه شنبه در مراسمي كه بمناسبت روز خبرنگار به همت فرماندار شهرستان ميناب جنا ب آقاي مهندس قانعي فرد در محل فرمانداري ميناب ترتيب داده شده بود از زحمات و تلاشهاي خبرنگاران شهرستان ميناب  تقدير بعمل آمد .

در اين مراسم كه براي تجليل از خبرنگاران تدارك ديده شده بود مهماناني هم حضور داشتند كه ميتوان به حضور افرادي چون آقاي دبيري نژاد  مدير مسول روزنامه دريا ، آقاي خادمي پور رئيس روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان ، آقاي علوي قائم مقام خانه مطبوعات استان ،آقاي پيشدار معاون امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسولان ساير نمايندگيهاي خبرگزاري و مطبوعات استان و شهرستان اشاره كرد .

در اين مراسم همچنين كارشناسان روابط عمومي و مديران ادارات شهرستان حضور داشتند كه از خدمات مديران و روابط عمومي هاي برتر در زمينه ارسال خبر و همكاري با خبر نگاران تجليل بعمل آمد

در اين مراسم جناب آقاي مهندس قانعي فرد فرماندار شهرستان ميناب ضمن تبريك روز خبرنگار و پاسداشت روز خبر نگار  در سخناني كوتاه به جايگاه خبر و خبرنگار اشاره كردندو گفتند يكي از مهمترين شغلها و كارها كار خبرنگاري است زيزا خبرنگار با عامه مردم سرو كار دارد و در واقع پلي است ميان ما و مردم كه ميتواند واقعيت هاي كه در جامعه است بخوبي به مسولان انتقال دهد و خواستهاي مردم را پيگيري كند . ايشان كار خبر نگار را به تيغ دو لبه اي تشبيه كردند كه هم ميتواند جان بيمار جامعه را با اطلاع رساني درست واقعيت ها نجات دهد و باعث پيشرفت شود يا برعكس ميتواند باعث ايجاد آسيبهاي جدي به جامعه شود ايشان گفتند بحمد الله خبرنگاران جامعه ما امين مردم هستند كه مي توانند  مشكلات واقعي مردم را با پيگيري هاي خود حل كنند .

ايشان همچنين خبرنگاران و روابط عمومي ها را به اطلاع رساني كارهايي كه در سطح شهرستان انجام ميشود توصيه كردند و گفتند در جامعه كنوني كه به جامعه رسانه تبديل شده است و دشمنان قسم خورده اين نظام و مملكت درصدد  سرپوش گذاشتن به خدمات انجام شده هستند و شما بااطلاع رساني  كارهاي كه انجام ميشود مردم را اين فعاليتها آگاه كنيد در مقابل هجمه هاي دشمنان با قلم خود بايستيد.



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میناب
نویسنده : admin تاریخ : 21 مرداد 1389

دیروز عصر (سه شنبه)19 مرداد در پنجمین جلسه مشترک  شورای آموزش و پرورش شهرستان میناب با حضور ادارات آموزش و پرورش شهر میناب و سندرک  و اعضا شورا و دستگاههای اجرایی و نماينده سازمان نوسازي و تجهيز مدارس  به ریاست فرماندار شهرستان میناب جناب آقای مهندس قانعی فرد برگزار گردید .که در این جلسه مهندس قانعی فرد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تبریک روز خبرنگار و تشكر از پیگیری های انجام شده در موضوع مصوبات جلسه قبل گفتند هر فردی در جامعه با آموزش و پرورش ارتباط دارد و ما مدیران و مسولان که میتوانیم با استفاده از ابزار موجود که برایمان فراهم شده کمک کنیم تا محیط های آموزشی مناسبی برای سال تحصیلی پیش رو فراهم کنیم و برای کارهای که میتوانیم انجام دهیم از همین الان شروع کنیم و با کارهای هرچند کوچکی مثل کاشتن درخت و رنگ امیزی دیوار و کلاسها روحیه دانش آموزان را میتوان برای تحصیل شاد کرد .

ایشان همچنین در مورد موضوع جلسه که مربوط به پروژ مهر جهت آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جديد بود گفتند پروژه ها را برای افتتاح در هفته دولت آماده کنیدكه تمام امكانات در نظر گرفته شده داشته باشد و تاکید دارم پروژهای را افتتاح کنیم که تجهیزات آن کامل باشد و مدارسي که بدون آب و برق باشند یا از لحاظ امکانات کامل نباشداجازه افتتاح و بهره برداری را ندارد.

جلسه مذکور که با موضوع پروژه مهر جهت آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی پیش رو است در چهار دستور کار 1) آماده سازی مدارس جهت افتتاح در سال تحصیلی 89-88  2)مشخص کردن پروژهای قابل افتتاح  3) ایاب و ذهاب دانش آموزان در روستا ها   4)مجتمع های آموزشی و تربیتی روستایی

لیست مربوط به افتتاح پروژه های قابل افتتاح  شامل موارد  : 

1)  6 مدرسه قابل افتتاح شامل مرکز فنی و حرفه ای و  مدارسی در مقاطع دبستان ، راهنمایی و دبیرستان در حوزه آموزش و پرورش میناب

2)  آماده افتتاح بودن 5 مدرسه در مقاطع مختلف تحصيلي در روستاهاي حوزه آموزش و پرورش سندرك

در خصوص دستور كار مربوط به اياب و ذهاب مربوط به دانش آموزان مناطق روستايي درمقاطع مختلف تحصيلي از آمادگي اداره آموزش و پرورش براي تامين منابع مالي با همكاري والدين اعلام شد و از همكاري شهرداريها در اين مورد ميتوان نام برد

در اين جلسه روساي ادارات و نهادها يي شامل ادارات آب و فاضلاب شهري و روستايي وبرق ،شهرداري ، پليس راه و فرمانده نيرو انتظامي شهرستان از آمادگي خود جهت همكاري و فعاليت تا قبل از آغاز بكار مدارس و در طول سال اعلام كردند . كه ادارات آب و فاضلاب روستايي و برق از آمادگي خود جهت واگذاري انشعاب  به مدارس تازه تاسيس و تقويت انشعاب براي مدارس قديمي خبر دادند .

فرمانده پليس راه از آمادگي خود براي كنترل ترافيك و امنيت ترافيكي در مناطق آموزشي در اوايل بازگشايي مدارس  خبر دادند و گفتند از ابتدا سال تحصيلي جديد از تردد وسائط نقليه وانت كه اقدام بجابجايي دانش آموزان ميكنند جلوگيري خواهند كرد و فرمانده نيروانتظامي شهرستان از آمادگي كامل نيرو انتظامي جهت تامين امنيت براي دانش آموزان چه در اوايل سال و درطول سال خبر دادند

شهرداان شهرستان هم از آمادگي خود جهت ارائه خدمات شهري در محوطه مدارس شامل درختكاري ،تسطيح و آسفالت محوطه ها و خط كشي خيابان جلو مدارس و ساير خدمات اشاره كردند

در مورد ديگر دستور كار جلسه يعني مجتمع هاي آموزشي و تربيتي روستايي رياست اداره آموزش و پرورش آقاي روح الديني نكاتي را اشاره كردند و گفتند از سال تحصيلي پيش رو مدارس روستايي بصورتي مجتمع آموزشي اداره خواهد شد كه در اين طرح تعدادي از مدارس كه در يك منطقه قرار دارند تحت يك مديريت واحد اداره خواهد شد كه توسط يك مدير و 4 معاون آموزشي ، اجرايي،تربيتي و فناوري اداره خواهند شد كه از مهمترين مزايايي اين طرح را تجميع منابع انساني و مالي و نظارت و كنترل دقيقتر و افزايش سطح كيفي آموزش دانستند

 



:: موضوعات مرتبط: جلسات و کمیته ها، ،

شرح گزارش بازدید معاونت عمرانی استانداری هرمزگان
نویسنده : admin تاریخ : 18 مرداد 1389

پیرو خبر دیروز مبنی بر حضور جناب آقای مهندس نصوری معاونت عمرانی استانداری هرمزگان در شهرستان میناب و با همراهی فرماندار شهرستان میناب و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان در بازدید ی که از پروژهای عمرانی سطح شهرستان داشتند از تعدادی از این پروژه ها بازدید داشتند. که ابتدا بازدید به محل اجرای طرح تاسیسات فاظلاب شهری شهر میناب رفتند و از روند اجرای طرح بازدید نمودند و در این بازدید ابراز امیدواری کردند با توجه به تخصیص منابع مالی مناسب جهت تکمیل پروژه سال آینده تاسیسات فاضلاب شهر میناب به بهره برداری خواهد رسید . قابل ذکر است که در حال حاضر پروژه مذکور 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

سپس بازدیدی از پروژه های مسکن مهر داشتند و از چگونگی و اجرای پروژه های مسکن مهر کسب اطلاع کردند و ابرازامیدواری کردند تا دهه فجر امسال تعداد248 واحد مسکونی به متقاضیان واگذار خواهد گردید.

سپس بازدیدی از تعدادی از محلات سطح شهر داشتند و از نزدیک با مشکلات عمرانی این محلات آشنا شدند و در خصوص مشکل محله پاکوه در مورد ابگرفتگی کوچه ها در فصل زمستان گفتند ان شالله در خصوص این مشکل با همکاری شهرداری اعتباری جهت بهسازی معابر اختصاص داده خواهد شد .

سپس بازدیدی از محل پنجشنبه بازار سنتی داشتند و گفتند برای تجهیز این بازار اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

حضور معاونت عمرانی استانداری هرمزگان در شهرستان میناب
نویسنده : admin تاریخ : 17 مرداد 1389

امروز صبح معاونت محترم عمرانی استانداری هرمزگان جناب آقای مهندس نصوری وبه همراه  تعدادی از مدیران استانی در شهرستان حضور یافتند که پس از یک جلسه کوتاه در فرمانداری شهرستان به بازدید از وضعیت پروژهای عمرانی سطح شهرستان رفتند

شما میتوانید منتظر خبر های کامل از این سفر باشید و تا ساعاتی دیگر خبر های کاملتری را به اطلاع شما خواهیم رساند.



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

پیام تبریک فرماندار بمناسبت روز خبرنگار
نویسنده : admin تاریخ : 17 مرداد 1389

در پیام تبریک جناب آقای مهندس قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب بمناسبت روز خبرنگار آمده است:

17 مرداد روز پاسداشت تلاش بی وقفه ی انسانهای آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم میزنند.

خبرنگاران از آن رو که حق جو و حق پویند ،شایسته تکریم اند و تحسین،در عصری که تمامیت خواهان دنیا بی توجه به نگاه نگران و متحیر آدمیان ،هرروز حادثه ای ناگوار در گوشه گوشه ی دنیا می آفرینند ،این اندیشه ورزان و خرد گرایان عرصه اطلاع رسانی هستند که با مجاهدت بی بدیل خود نقاب از چهره جهانخواران کنار میزنند.

بدین وسیله از زحمات یکایک شماکه نشان از توجه و اهتمام ویژه تان در بسط و توسعه ارزشهای دینی وانقلابی در جامعه دارد تقدیر و تشکر نموده ،امید است در سال مزین به همت مضاعف و کار مضاعف ،تحت لوای اسلام و ظل توجهات ائمه هدی خاصه قطب عالم امکان مهدی موعود(عج)و منویات مقام معظم رهبری همواره موفق و موید باشید

                                                                                    17 مرداد 1389 



:: موضوعات مرتبط: پیام، ،

اهدا خون یک کار خدا پسندانه است
نویسنده : admin تاریخ : 11 مرداد 1389

صبح دیروز (یکشنبه )در بازدید جناب آقای مهندس قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب که بمناسبت هفته انتقال خون از مرکز انتقال خون شهرستان واقع در بلوار امام خمینی به همراه معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار جناب آقای لشکری و سرکار خانم دکتر میرزایی معاونت مرکز بهداشت و شهردار و رئیس اداره بنیاد مسکن و معاون اداره برق داشتند در مرکز انتقال خون حضور یافتند و طبق روال همیشگی بازدیدها ابتدا به دیدار کارکنان واحدهای مختلف رفتند و ضمن تبریک هفته انتقال خون و تشکر از زحمات ایشان با روند و مراحل مختلف مرکز از هنگام دریافت خون از اهدا کنندگان و ازمایشهای مختلف در ازمایشگاه مرکز تا زمان ارسال خون به مراکز نیازمند به خون و اهدا خون به بیماران نیازمند  اشنا شدند

سپس در جلسه ای  با ریاست مرکز سر کار خانم دکتر برزگر که به ارائه گزارشی مختصر از سابقه فعالیت و روند فعالیتها که در مرکز و پایگاهها دریافت خون انجام میشود و میزان و حجم تولید فراورده های خونی از خونهای اهدای و ارائه خدمات به بیماران نیازمند و میزان و تقاضای بالای که به خون و فراورده های خونی در شهرستان وجود دارد پرداختند و گفتند که با توجه به اینکه مردم در زمینه اهدا خون فعال هستند و ما با مشکل کمبود تامین خون مورد نیاز بیماران روبرو هستیم که میتوان با توسعه فعالیتهای تخصصی و ایجاد مراکز جدید تا حدی این مشکل را حل کرد

پس از ارائه گزارش ریاست مرکز،اقای مهندس قانعی فرد ضمن تبریک مجدد روز انتقال خون و تشکر از زحمات ریاست و کارکنان مرکز در ارائه خدمت به بیماران نیازمند  برایشان ارزو موفقیت کردند

ایشان در ابتدای عرایض خود با توجه به این نکته که اهدا خون یک کار عاقلانه و خدا پسندانه جهت کمک به همنوعان است که میتوانیم با این کمک خود اندکی از رنج و درد بیماران را تسکین دهیم

همچنین گفتند که با همکاری بین دستگاهها فعال در این زمینه و متولیان فرهنگ و با مشارکت مردم میتوانیم فرهنگ اهدا خون را با اجرا فعالیتهای مختلف در زمینه های اموزشی و هنری و اطلاع رسانی در زمینه اهدا خون مردم را به این کار ترغیب کرد هرچند مردم همیشه پیشرو بودند

ایشان ابراز امیدواری کردند و گفتند با توجه به مشکلات و نیازهای موجود تمام سعی خود را خواهم کرد تا مشکلات مربوط در این زمینه را حل کنم و همچنین از مردم محترم شهرستان میناب خواستند که با مشارکت در این زمینه مقداری از رنج و درد بیماران نیازمند به خون را کاهش داد

ایشان همچنین پیشنهاد دادند که برای شروع این حرکت فرهنگی و اجتماعی و برای نهادینه کردن آن اعضای محترم شورای اداری که توانایی اهدا خون دارند در طول این هفته با مراجعه به پایگاههای دریافت خون اقدام به اهدا خون بکنند

 

قابل ذکر است پس از بازدید از مرکز انتقال خون اقای مهندس قانعی فرد بازدید سر زده ای از مرکز مشاوره بیماریها و اختلالات رفتاری داشتند و در جمع کارکنان و مراجعان مرکز حضور یافتند و از زحمات و تلاش کارکنان و مسول مرکز از نزدیک با نحوه و نوع خدمت و فعالیت مرکز آشنا شدند

در این بازدید آقای فرماندار در گفتگو با تعدادی از مراجعه کنندگان مرکز از خواستها ،مشکلات و میزان رضایتشان از ارئه خدمات مطلع شدند و از کارکنان و مسول مرکز خواستند فعالیتهای خود را بیشتر افزایش دهند و خدمات مناسبتری به مراجعه کنندگان به مرکز ارائه دهند و در پایان این بازدید ضمن تشکر دوباره از زحمات کارکنان و مسول مرکز انها را توصیه به تلاش و همت مضاعف در ارائه خدمت به مردم داشتند



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

نهم مرداد روز اهدای خون
نویسنده : admin تاریخ : 11 مرداد 1389

نهم مرداد روز اهدا خون روزاهدا زندگی دوباره به بیماران نیازمند را به شما همشریان عزیز تبریک میگوئیم



:: موضوعات مرتبط: پیام، ،

نیاز امروز به آموزش فنی بیشتر از همیشه احساس میشود
نویسنده : admin تاریخ : 6 مرداد 1389

امروز صبح (چهارشنبه )در ادمه بازدید ها از ادارات بمناسب روز کارآفرینی و آموزشهای فنی حرفه ای از اداره

آموزشهای فنی حرفه ای شهرستان میناب با حضور آقای لشکری معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار و بخشدار سندرک آقای اسلامی و نماینده شورای شهر و ریاست اداره کار آقای حسین زاده بازید بعمل امد که پس از استقبال آقای رمضانی ریاست مرکز ابتدا از واحد های اداری و سپس از کارگاههای مختلف شامل :برق،تعمیرات لوازم سردکننده،جوشکاری،آهنگری،تعمیرات خودرو ،تعمیرات موبایل ،تعمیرات لوازم تصویری و سایر کارگاهها و سلف سرویس و خوابگاه کاراموزان بازدید یک ساعته داشتند و از نزدیک به روند کار و فعالیتهای کارگاههای مختلف اشنا شدند .

سپس طی جلسه ای که رئیس و معاونت مرکز به ارائه گزارش مختصری از مرکز پرداختند و از نیاز ها و مشکلات خود در زمینه های چون مشکلات صنفی آموزشگاههای خصوصی که تعداد آنها به 15 آموزشگا ه در رشته های مختلف میرسد که در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که دارای مشکلات مختلفی در زمینه عوارض و مالیات سالیانه هستند و از موازی کاری در امر آموزش توسط سایر ادارات و عدم همکاری آنها گله داشتند و مشکل اصلی خود مرکز را آسفالت مسیر اصلی داستند که پس از پیگیری های متعدد به نتیجه ای نرسیدند و ایشان در گزارش خود گفتند که ما همه آموزشهای خود را بصورت رایگان و خدمات رفاهی شامل خوابگاه ،غذا و سایر امکانت رفاهی به کاراموزان خود ارائه میکنیم. که کاراموزان پس از طی کردن آموزشهای چند ماهه و گرفتن اموزشهای لازم وارد بازار کار میشود و هدف اصلی ما  ارائه آموزشهای لازم و اساسی به افراد جویای کار برای ورود به بازار کار است و همچنین خاطر نشان کردند که بزودی طرح ادغام مراکز فنی حرفه ای و اموزشکدههای فنی حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی  تحت عنوان سازمان ملی مهارت اجرایی خواهد شد.

پس از ارائه گزارش توسط ریاست مرکز آقای لشکری ضمن تبریک مجدد روز کار افرینی و اموزشهای فنی وحرفه ای بر لزوم فعالیت بیشتر در جذب کاراموزان بیشتر با توجه به امکانات مناسبی که در این مرکز وجود دارد اشاره کردند و گفتند این موضوع هم باعث اشتغال مولد خواهد بود که به تبع آن پیشرفت اقتصادی در منطقه خواهد شد و این میسر نخواهد بود مگر با تلاش و همکاری متقابل میان ادارات و بخشداری ها و دهیاری ها که اموزش به روستائیان هم یک ضرورت اساسی است و در روستا ها نیاز به اموزشهای فنی و حرفه ای بیشتر از پیش احساس میشود و گفتند ما هم همه تلاش خود را خواهیم کرد که مشکلاتی که وجود دارد بزودی بر طرف گردد و در پایان با اهدا لوحی از زحمات ریاست این مرکز بصورت نمادین قدردانی کردند

در ضمن در حاشیه این بازدید گفتگو مختصری با ریاست اداره کار داشتیم که گفتند ما رابطه تنگاتنگی با مرکز اموزش فنی حرفه ای داریم یکی از همین موارد معرفی کارکنان مشغول به کار مراکز مختلف برای  باز اموزی مهارتهای مختلف کسب و کار است و یکی دیگر از موارد معرفی افرادی که بدلایلی از کار خود اخراج و یا منفک شدند و بیمه بیکاری دریافت می کنند است که  مرکز با دریافت وجه کمی اموزشهای لازم را به انها برای بازگشت به کار   وکسب مهارتهای جدید را میدهند.



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

زیبایی های میناب در نمای تصویر
نویسنده : admin تاریخ : 4 مرداد 1389

                

                                                                     

  نمادی از فرهنگ میناب                                پنج شنبه بازار معروف

 

 

                                       

 نماد صبوری مردم میناب                                      نشانی از تاریخ و قدمت میناب

درخت خرما                                                             قلعه بی بی مینو

 

 

 

                                              

 ابادی و سرسبزی                                                  ابسرد کن (جهله) 

 

 

                                       

 نشانی از برکت                                                   سد استقلال میناب

 

 

 

 

                          

سواحل زیبا                                               محصولات کشاورزی

 



:: موضوعات مرتبط: عکس، ،

نیمه شعبان زیباترین روز سال
نویسنده : admin تاریخ : 4 مرداد 1389

           

    فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز تولد منجی خوبیها  گل

نرگس حضرت مهدی موعود را به تمام   شما پیروان آن

حضرت تبریک میگوئیم.

 



هدف خدمت صادقانه به مردم است
نویسنده : admin تاریخ : 4 مرداد 1389

در روز پایانی هفته قبل یعنی روز چهارشنبه  فرماندار شهرستان روز پر کار از لحاظ بازید و پیگیری امور  داشتند ایشان ابتدا ساعت 9 صبح بازدیدی از اداره تامین اجتماعی شهرستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی داشتند که در ابتدا ورود ایشان به اداره تامین اجتماعی  به دیدار کارکنان در واحد های مختلف رفتند و از نزدیک به بازدید روند امور  اداره تامین اجتماعی پرداختند و از زحمات کارکنان تشکر و هفته تامین اجتماعی را به ایشان تبریک گفتند همچنین  ایشان به گپ و گفتی کوتاه با ارباب رجوع پرداختند و از رضایتشان از میزان ارائه خدمات اصلاع پیدا کردنددر طی این بازید از نماز خانه اداره دیدن کردن و بر توجه هرچه بیشتر ادارات در زمینه نماز و فعالیتهای دینی در ادارات تاکید کردند و پس از یک بازدید 45 دقیقه ای از واحدهای مختلف ریاست اداره آقای آشنا به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های حوزه کاری خود پرداختند که در طی این گزارش اماری بدین صورت ارائه نمودند.

1- در مجموع 12817 بیمه شده اصلی با حدود جمعیت 42 هزار نفری افراد تحت تکفل

2- ارائه 18 نوع خدمت به بیمه شدگان شامل:حمایت در برابر حوادث ،مستمری،ازدواج و .....

3- تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف شامل : خادمین مساجد ، کارگران بار، رانندگان  که حدود 20 درصد از حق بیمه ایشان از مجموع 27 درصد بیمه توسط دولت پرداخت میشود

4-پرداخت حداقل 400 هزار تومان مستمری به مستمری بگیرا بیمه تامین اجتماعی

5- صدور 27 هزار دفترچه خدمات درمانی 

6- 2345 فقره بازید سرزده و ارائه شکایات از کارگاهها

7- استفاده از سیستم تمام مکانیزه در ارائه خدمات گوناگون و ضریب خطا پایین در گزارش دهی

اقای اشنا در پایان از عدم همکاری بعضی از بیمه شدگان در پرداخت بموقع حق بیمه خود اداره تامین اجتماعی را در ارائه خدمات مناسب با مشکل روبرو میکند و ایشان همچنین از میزان بالای بدهکاری شهرداری میناب به میزان یک میلیارد تومان خبر داد  .

در پایان این بازدید آقای مهندس قانعی فرد با تبریک دوباره هفته رفاه و تامین اجتماعی به کارکنان و ریاست اداره  تامین اجتماعی به این نقطه اشاره کردند که بازدید های ایشان از ادارات بصورت دوره ای ادامه خواهد داشت و گفتند کارکنان و همکاران انتظار دارند که زحماتشان از نزدیک دیده شود و فرض ما بر این است در مناسبات مختلف در میان کارکنان حضور یابیم و یکی از برنامه های اینجانب است و این حضور ما ان شالله باعث انگیزه  کارکنان باشد  . کارمندان ادارات همکاران ما هستند و باید همه با هم اشنا باشیم و از این طریق شاید بتوان مشکلات کارکنان ادارات را حل کرد و سپس از زحمات آقای آشنا تشکر کردند و برای ایشان ارزو موفقیت کردند و ایشان پیشنهادی مبنی بر اینکه اگر در بخش ها نیاز هست دفتری از اداره تامین اجتماعی باشد بررسی بعمل اید و اگر توجیه برای تاسیس دارد اقدام لازم بعمل اید تا خدمات بصورت سریعتر و همگیر تر به مردم ارائه شود

 

پس از بازدید یک ساعت و نیمه فرماندار از اداره تامین اجتماعی شهرستان حدود ساعت 10 و 30 دقیقه به جمع کارکنان اداره بهزیستی شهرستان  رفتند و  طبق روال بازدید ها ابتدا ایشان به حضور کارکنان رفتند و از واحدهای مختلف اداره بهزیستی پرداختند و از زحمات کارکنان تشکر و ارزو موفقیت کردند و هفته بهزیستی را به کارکنان تبریک گفتند و به این نکته اشاره کردند که کار در اداراتی همچون بهزیستی عشق و علاقه خدمت به مردم میخواهد و اگر عشق خدمت به مردم از آن گرفته شود  کاری غیر قابل تحمل خواهد بود و من این عشق و گذشت را که شما دارید به شما و خانواده هایتان تبریک میگویم .

و ایشان بر نقش و جایگاه بهزیستی در ارائه خدمات به اقشار جامعه اشاره کردند و گفتند بهزیستی به تمام اقشار جامعه خدماتی بی نظیر در زمینه های پیشگیری ،امور اجتماعی و مددکاری و کمک به اقشار کم درامد و بی بضاعت و زنان سرپرست خانوار و همچنین به نقش توانمند سازی این اقشار در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی اشاره کردند و  این نقش و جایگاه والا ستودنی است که با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال همت و تلاش مضاعف کارکنان و ریاست اداره بهزیستی بر تلاش بیشتر در زمینه های مختلف حوزه فعالیتی خود تشویق کردندو از خدمات کارکنان و ریاست اداره بهزیستی آقای افسر تشکر کردند ..

ایشان پس از یک بازید یک ساعته از اداره بهزیستی در  جلسه گردهمایی روحانیون شهرستان میناب حضور یافتند ایشان حدود ساعت 11 و 30 دقیقه پس از بازدید اداره بهزیستی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب رفتند و در جمع روحانیون شهرستان میناب حضور یافتد در این جلسه ریاست اداره تبلیغات اسلامی  حجت الاسلام و مسلمین آقای هاشمی به ارائه گزارشی کوتاه در زمینه فعالیت های انجام شده در سال 88 پرداختند و گفتند تا اکنون 14 خانه عالم در شهرستان میناب جهت اسکان روحانیون محترم در روستا ها و بخش های شهرستان میناب احداث شده که نیاز به توجه مبرم به این مورد دارد که در این زمینه نیاز به انجام فعالیت بیشتر است و ایشان همچنین به وجود 183 هئیت مذهبی سازماندهی شده در شهرستان خبر داد . ازاحداث و فعالیت 7 کتابخانه روستای در مساجد که به ارائه خدمت به روستائیان می پردازد و 2 کانون فرهنگی و برگزاری 80 گفتمان سیاسی و دینی و فرهنگی در طی سال 88 خبر دادند و بر توجه بیشتر مسولین به این حوزه اشاره کردند

آقای مهندس قانعی فرد که یکی از سخنرانان جلسه بود با تبریک روز جوان و سالروز تولد علی اکبر به تبین نقش و جایگاه روحانیت در حوزه ها و عرصه های مختلف در تمامی زمینه ها پرداختند و گفتند که روحانیت از اوایل مشروطیت یا قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب همواره راهنما و پیشرو عامه مردم بودند و هستند و این خود بار بیشتری را بر دوش روحانیت میگذارد تا همیشه پیشرو و عدالت گستر باشد و گفتند با تمام وجود بر حل مشکلات در این زمینه تلاش خواهند کرد تا مشکلات در این حوزه بر طرف شود

ایشان همچنین پس از پایان گردهمایی روحانیون شهرستان حدود ساعت یک و نیم بعد از ظهر جهت پیگیری انجام یک موضوع به بیمارستان حضرت  ابوالفضل رفتند . ایشان که در اولین روزهای حضورشان در شهرستان میناب به بازدید بیمارستان میناب رفتند در چند بخش بیمارستان متوجه مشکل  تهویه و سیستم سرمایشی شدند که بیماران و پرسنل بیمارستان از وجود این وضع ناراضی بودند  که ایشان دستور اکید مبنی بر پیگیری و اقدام سریع در جهت حل این مشکل دادند که ظهر روز چهارشنبه پس از چندین جلسه و بازید جهت اطمینان از حل مشکل به بیمارستان رفتند و در میان بیماران و  پرستاران حضور یافتند  که پرسنل و پرستاران و بیماران از پیگیری فرماندار جهت حل مشکل تشکر نمودند

 



:: موضوعات مرتبط: بازدید ها، ،

جلسه شورای آموزش وپرورش
نویسنده : admin تاریخ : 26 تير 1389

عصر روز چهارشنبه 23/4/89 در چهارمین  جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار محترم آقای مهندس قانعی فرد برگزار گردید . جلسه  باتلاوتی از ایات کلام اله با حضور اعضای شورا برگزار گردید که در ابتدا آقای روح الدینی با تشکر از حضور فرماندار واعضا شورا به ارائه  گزارشی در مورد فعالیت ها و امکانات اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب پرداخت که در ابتداگزارش مذبور به فضاهای آموزشی پرداختند ایشان گفتند اداره آموزش و پرورش در مجموع دارای 430 واحد آموزشی  که 414 واحد آموزشی دولتی و 16 واحد آموزشی غیر دولتی است که مجموع کلاسهای واحد های دولتی 1988 کلاس درس و 262 کلاس در واحد های دولتی است که تعداد 48949 دانش آموز در حال تحصیل میباشند. ایشان از کمبود معلم در آموزش و پروش خبر داد ند که در حال حاضر کل کارکنان و فرهنگیان اداره آموزش وپرورش 2817 نفر میباشند که به دلیل کمبود نیرو انسانی با مشکل معلم روبرو هستیم که این کمبود بیشتر در زمینه مشاوره و فعالیتهای پرورشی پژوهشی است که مجموع کمبود نیرو انسانی برای رسیدن به سطح مطوب آموزش 1112 نفر است که در صورت تامین نیرو انسانی سطح آموزشی شهرستان مناسب خواهد بود.

ایشان همچنین در طی گزارش خود به مصوبه تغیراتی در مقطع و مراکز پیش دانشگاهی اشاره کردند و گفتند از سال جدید تحصیلی دیگر مراکز پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و دانش آموزان بجای این مقطع در دبیرستانها بصورت پیش نیاز دانشگاه ادامه تحصیل خواهند داد .

و باتوجه به فرارسیدن ایام ثبت نام بعضی از مدارس بر آمادگی مدارس برای ثبت نام دانش آموزان اشاره کردند و گفتند مدارس آمادگی دارند تا دانش آموزان را برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کنند ایشان در خصوص نحوه ثبت نام دانش آموزان  گفتند مدارس وجه کتاب و حق بیمه دانش آموزحق دریافت هیچ گونه وجه اضافی را ندارند و در صورت گزارش با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

پس از ایشان معاونان  آموزش و پرورشی به ارائه گزارش بشرح ذیل پرداختند پرداختند

در مورد اردو های طرح هجرت و کلاسهای تابستانی گفتند در زمینه طرح هجرت امسال حدود 20 مدرسه تحت پوشش این طرح هستند که از اول تیر شروع به کار کردند در طی مدت اجرا طرح فعالیتهای در زمینه تعمیر و رنگ آمیزی مدارس صورت خواهد گرفت و در مورد طرح تابستانی گفتند تا کنون 210 مربی در 54 پایگاه دخترانه و پسرانه مشغول به اجرا  و برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه های کلاسهای هنری ،ورزشی، قرانی، و اردو هایی تابستانی هستد

سپس نماینده مدیر نظرات و پیشنهاداتی را برای سال تحصیلی آینده دادند که در برگیرنده مسائلچون توجه ویژبه مدارس ابتدایی بخصوص در روستا ها از لحاظ فضای  آموزشی ، طراحی و اجرا نقاشی مناظر زیبا در فضا های آموزشی ، استفاده از سایر نهادها و موسسات مردم نهاد در زمینه اجرا موارد ی چون نظافت مدارس با مکم شهرداری با توجه به کمبود نیرو خدماتی در مدارس

تو جه به مواردی چون جلوگیری از انتقال نیرو های و معلمین با تجربه و مجرب به سایر شهرستانها

تاسیس اردو گاههای دانش آموزی

ایجاد و برگزاری مکانها و فعالیتهای  آمزشی و فرهنگی پژوهشی در مدارس

فعالیت هر چه بیشتر مرکز بهداشت در ارائه خدمات و آموزش بهداشتی به دانش آموزان در سطح مدارس

پس از ارائه گزارشات و نظرات اعضای حاضر در جلسه آقای مهندس قانعی فرد از حضور اعضا در جلسه تشکر نمودند و با تبریک اعیاد شعبانیه گفتند که با توجه به سال همت و تلاش مضاعف باید آموزش وپرورش این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند  و در میان کارکنان و دانش آموزان بسط دهند و این شعار استراتژیک را برای نسل فعلی  و وآینده که الان در آموزش و پرورش هستند و با توجه به بزرگی این شعار در برنامه کاری و دستور کار خود قرار دهند و با این تلاش میتوان به ضرورت پیشرفت در آموزش و پرورش که پرورش نیرو انسانی ماهر برای آینده کشور است دست یافتو در دستیابی به این هدف  باید روح اعتماد بنفس و عدالت طلبی در روح و جان دانش آموزان ریشه بدواند و نیروهای توانا و متعهد پروش یابند

ایشان همچنین اشاره نمودند که جلسه شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین جلسات است کهع باید با برنامه ریزی منظم و تخصصی همراه باشد و با تشکیل کمیته های تخصصی در موضوعات مختلف بصورت تخصصی با مسائل برخورد شودو همین ایام تابستان بهترین زمان برای تشکیل این کمیته های تخصصی استو ایشان همچنین اشاره کردند که در این جلسات باید از مسولین اجرایی برای مشارکت در این زمینه دعوت شود و در روز اول مهر امسال همه مدیران و معاونین ادارات باید در زمان بازگشایی مدارس حضور  یابند و ایشان همچنین با اشاره به اینکه آموزش حق تمام افراد جامعه است باید توجه مان بیشتر به افراد و اقشار اسیب پذیر جامعه باشد که خدای نکرده دانش آموزی بدلیل مشکل مالی ترک تحصیل نکند و ایشان در پایان این نوید را به دانش آموزان دادند که امسال پارک ترافیک تاسیس  خواهد شد تا دانش آموزان با فرهنگ ترافیک آشنا شوند

 



:: موضوعات مرتبط: جلسات و کمیته ها، ،

اعیاد شعبانیه را به شما تبریک عرض میکنیم
نویسنده : admin تاریخ : 24 تير 1389

سالار روز تولد فرزند ریحانه رسول و سید شباب اهل بهشت حضرت امام حسین(روز پاسدار)و برادر بزرگوارشان اسوه رشادت حضرت ابوالفضل عباس (روز جانباز ) و فرزند برومندشان آیت خشوع در برابر پروردگار حضرت امام سجاد  را به تمام شیعیان و آزادگان جهان تبریک عرض مینمائیم



:: موضوعات مرتبط: پیام، ،

باید بیشتر توجه مان به روستا ها باشد
نویسنده : admin تاریخ : 23 تير 1389

امروز صبح (چهرشنبه)در جلسه ای برسی عملکرد و بر صرف کردن مشکل پروژها و طرحهای هادی در روستاهای شهرستان میناب به ریاست اقای مهندس قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب که مدیر کل بنیاد مسکن استان جناب اقای مهندس لقمانی حضور داشتند به برسی مسائل و مشکلات در حوزه اجرایی پروژه های طرح هادی روستا های شهرستان میناب پرداختند.

در این جلسه همچنین جناب آقای لشکری  معاونت فرماندار و بخشداران شهرستان :آقای فخری (بخشدار بخش مرکزی)   آقای اسلامی(بخشدار بخش سندرک)   و آقای مسلمی (بخشدار بخش توکهور) و همچنین جناب آقای سالار اصل  ریاست بنیاد مسکن شهرستان حضور داشتند در ابتدا آقای قانعی فرد از حضور مهندس لقمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان تشکر نمود و از زحمات و تلاش ایشان در زمینه رفع مشکلات در زمینه مسکن  بخصوص در روستاهای شهرستان تقدیر نمودند. ایشان با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای اصلی نظام در ابتدای انقلاب تو جه حضرت امام خمینی به روستائیان و کوخ نشینان بود و دغدغه اصلی حضرت امام بیشتر حل مشکل روستائیان و عشایر بود و هدف غائی خود و انقلاب را خدمت به این مردم میدانست و با توجه به اینکه امروز هدف دولت عدالت مهرورز بسط و گسترش عدالت در تمام زمینه ها به تمام اقشار میداند یکی از رویکردهای اصلی دولت توجه ویژه به مناطق روستایی است که برای دستیابی به این رویکرد نیازمند تلاش وهمت مضاعف جهت دستیابی به این هدف میباشد که باید اهتمام مدیران توجه و کار بیشتر در این زمینه میباشد . همچنین ایشان با شاره به اینکه غالب جمعیت شهرستان میناب در مناطق روستایی قرار دارنداجرای طرح هادی روستایی در روستاها یکی از مصادیق خدمترسانی به مردم روستایی دانستند که باعث رونق هرچه بیشتر روستا ها دانستند و این خود باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها و ایجاد شغل های کاذب میشود.

در ادامه جلسه آقای مهندس قانعی فرد از بخشداران خواستند که به بیان گزارش در زمینه اجرای طرحهایی هادی بپردازند که ابتدا آقای فخری بخشدار بخش مرکزی پس از تشکر از حضور آقای لقمانی و همکاری ایشان در زمینه اجرای پروژهای متعدد طرح هادی و بازید و حضور خود اقای لقمانی از روند اجرای طرح هادی و سایر موارد در بخش مرکزی  به ارائه مصالبی بشرح ذیل پرداختند.

1-در حال حاضر 29 پرورژطرح هادی در بخش مرکزی در حال اجرا میباشد .

2 -توجیه فنی در افزایش میزان و طول اجرای طرح با توجه به مسائلی همچون جمعیت بالا ، مسیر تردد و عبور وسائل نقلیه بعنوان مسیر اصلی سایر روستاها،پراکندگی جمعیتی در روستاهای چون :کرگان ،بخش بندزرک افزایش 300،دهستان گوربند ، چاه اسماعیل و گورازوئیه افزایش 200 متری

3- روند کند اجرای طرح های هادی در روستاهای کهنه شهر ، گبرانی ، مازغ بالا و پایین

4-مواجهه با مشکل در زمینه تاسیسات شبکه آب روستایی که اغلب شبکه ها فرسود میباشد  که نیاز اساسی به اصلاح شبکه آبرسانی با همکاری اداره آب روستایی ، بنیاد مسکن و بخشداری ها

4- مسله موجود در رابطه با روستاهایی که در باغ ها و مزارع احاطه شده اند که مسله اصلی واگذاری سند مالکیت جهت ساخت مسکن میباشد

5-درخواست مردم و متقاضیان ساخت و ساز مسکن روستایی در روستا های که طرح هادی در انها اجرا نشده در زمینه دریافت مبلغ بیست هزار تومان جهت استعلام عدم اجرای طرح هلدی از طرف بنیاد مسکن

6- تاخیر زیاد در واگذاری اراضی ملی و عدم واگذاری زمین در 8 روستا با توجه به اینکه طرح تفکیکی اجرا شدهو همچنینواگذاری زمین با قیمت بالای و عدم امکان دریافت افراد نیازنمند واقعی در روستاها

7- عدم واگذاری به موقع اسناد مالکیت  توسط اداره ثبت اسناد و نارضایتی مردم

8- نظارت فنی  توسط ناظران متخصص و مجرب در تمام مراحل اجرای طرح

سپس پس از ایشان آقای اسلامی در ابتدا با تشکر از حضور مهندس لقمانی به پاره ای کارهای انجام شده  و مسائل موجود در بخش سندرک پرداخت که به شرح ذیل میباشد:

1-در بخش سندرک 5 پروژه طح هادی اجرا شده که دو طرح به بهره برداری رسیده است

2- در دو روستای در جادون و بن در  طرح هادی در حال حاضر غیر فعال میباشد

3- در نظر گرفته نشدن آبنما برای روستای گردو

4- در خواست افزایش 100 متری در طرح روستای سر مازغ

5- امادگی برای اجرای طرح هادی در روستاهای لور،بنهکان،پیشان لکی

6- مشکل در واگذاری اسناد مالکیت در خود شهر سندرک

سپس آقای مسلمی بخشدار بخش توکهور به ارائه گرزارش در زمینه اجرا طرحهای هادی بخش توکهور و گوشه ای از مسائل این بخش پرداخت که به شرح ذیل میباشد:

1-واگذاری زمین به متقاضیان ساخت و ساز مسکن در حجت آباد

2- درخواست مهلت 6 ماهه به متضاضیان ساخت مسکن در روستای چراغ آباد

3- واگذاری زمین به 100 نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستای جعفر آباد و ساخت بند خاکی برای حفاضت در برابر سیلابهای فصلی

4-واگذاری زمین به متقاضیان ساخت وساز در شهرک هشتبندی 2 و تفکیک اراضی ملی و دادن مهلت برای ساخت و ساز مالکان  در فاز دوم شهر هشتبندی

5- اتخاذ تدابیری برای کاهش قیمت بالای زمین در شهر هشتبندی و جلوگیری از افزایش کاذب قینت زمین

7-افزایش طول اجرای طرح در روستای مجتمع امام  و صدور سند در این روستا و روستای توکهور

بعدا ارائه گزارش ومسائل موجود در اجرای طرحهای هادی و سایر مسائل توسط بخشداران جناب آقای مهندس لقمانی به ارائه برنامه ها و پیشنهادات  جهت تسریع در اجرا برنامه ها پرداختند

ایشان در ابتدا با تشکر از فرماندار شهرستان و بخشداران از دقت و ریزبینی آنها در پیگیری مسائل و مشکلات روستائیان و نگاه ویژه آقای فرماندار به روستا ها ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر مشکلات مطرح شده برطرف گردد  . مهندس لقمانی با اشاره به اینکه 53 در صد جمعیت استان در مناطق روستایی است که یک سوم این جمعیت در شهرستان میناب قرار دارداز توجه ویژه بنیاد مسکن به این بخش از جمعیت و نگاه ویژه به شهرستان میناب ابراز امیدواری کردند مشکلات موجود بر طرف گردد . ایشان با اشاره به اینکه سهم امسال استان برای اتمام طرح های هادی 2100000000 (دو میلیاردو صد میلیونتومان) است و سهم شهرستان 800000000 (هشتصد میلیون تومان) است که با این مبلغ در اتمام طرح های نیمه تمام با مشکل مواجهه خواهیم شد و در طی جلسات متعدد اینجانب با استاندار محتم جناب آقای هاشمی تختی و معاونین محترم درخواست توجه بیشتر در زمینه داشتم که امیدوارم با در خواست افزایش میزان بودجه اختصاص یافته موافقت شود و گرنه حدود 100 پروژ طرح هادی با مشکل مواجهه خواهد شد . ایشان همچنین گفتند که از مبلغ دوارده میلیارد اختصاص یافته توسط هئیت دولت در دور سوم سفر استانی هنوز وصول نشده است

ایشان در زمینه مشکل در زمینه مسائل نظارتی در اجرای طرح ها گفت ما نظارت کامل بر اجرای پروژه های طرح هادی داریم که کارشناسان ما همیشه در حال نظارت بر اجرای طرح ها میباشند

و در زمینه مشکل موجود با شبکه های آب روستاها و تیر برق میتوان با هماهنگی بین بخشی در خود شهرستان این مشکل را حل کردو ایشان در پایان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته موافقت جهت واگذاری 12 هتکار از اراضی ملی برای واگذاری به مردم شهر هشتبندی خبر داد که بصورت اجرای طرح مسکن مهر با اجاره 99 سال خواهد بود .

 

در نهایت پس از بحث و بررسی پیشنهادات و نظرات ذیل به تصویب رسید

1-÷واگذاری زمین بصورت رایگان در سندرک و هشتبندی بصورت اجرای طرح مسکن مهر

2- افزایش میزان طرح های هادی در دست اجرا در صورت تخصیص اعتبارات ملی به بنیاد مسکن استان

3- روستاهای که فاقد طرح هادی هستند نیازی به استعلام از بنیاد مسکن جهت صدور پروانه ندارند و بنیاد مسکن متعهد به پرداخت تسهیلات به متقاضیان این روستا ها میباشند

4- حل مشکل کاربری زمین در روستاهای که در باغ و مزارع احاطه شده اند (تمبانو،تالار،ملاجماتی،شهوار و بهمنی)با استفاده از ضابطه باغ شهر

5- در اسرع وقت طرح هادی روستای دودو بررسی و زمین برای توسعه روستا در نظر گرفته شود

6- روستاهای که طرح تفکیکی آنها تهیه و کامل شده است در اسرع وقت با اختیار مدیر شهرستان بصورت رایگان یا واگذاری قطعی به مردم واگذار گردد و و روستاهای که بلای 50 خانوار است در اسرع وقت جهت تهیه طرح اقدام شود

7- هماهنگی و همکاری بین بین بنیاد مسکن و اداره آب فاضلاب روستایی جهت جابجایی شبکه فرسوده آب

8- پیگیری اراضی ملی و مستثنیات در شهر هشتبندی جهت صدور اسناد مالکیت توسط بنیاد مسکن ضرف 10 روز اینده

9- تعیین مهلت 6ماهه به متقاضیان شهرک چراغ اباد جهت ساخت و ساز مسکن

10-تهیه طرح تفکیکی جدید شهرک حجت آباد و واگذاری زمین در اسرع وقت و تسریع در زمینه اجرای کردن طرح هادی ان

11-تهیه طرح تفکیکی در روستای جعفر آباد و واگذاری زمین در صورت تائید فرمانداری و تاسیس بند حفاظتی

12- مطالعه و نظارت برای اصلاح آسفالت سولقان و آرنگو بالا به علت عدم کیفیت لازم

 



آب مهمترین نعمتی است که باید با استفاده درست قدر دان آن باشیم
نویسنده : admin تاریخ : 23 تير 1389

دیروز عصر(سه شنبه)آقای مهندس قانعی فرد فرماندار شهرستان میناب در طی بازدید از بازار سنتی و قدیم شهر در میان تجار و کسبه بازار حضور یافتند . ایشان همچنین  از روند و اجرای پروژه بازار زیتون نیز بازدید نمودند.

 ایشان  درطی  بازدید ازبازار سنتی شهر میناباز  صنایع دستی سنتی دیدن نمودند و پس از این بازدید یک ساعته از مراکز تجاری شهر به بازدید از سد استقلال شهر میناب رفتند و پس از حضور در میان کارکنان سد اتقلال از زحمات شبانه روزی کارکنان سد استقلال تشکر  کردند و سپس به همراه کارکنان  ید استقلال از روند کار و تاسیسات موجود در کمپ سد بازدید نمودند



:: موضوعات مرتبط: ، ،

مردم نباید مشکل آب شرب داشته باشند
نویسنده : admin تاریخ : 16 تير 1389

عصر دیروز (سه شنبه )در طی بازدید سرزده فرماندار شهرستان میناب مهندس قانعی فرد از شرکت آب وفاضلاب و تاسیسات آبرسانی میناب در میان پرسنل سختکوش آب و فاضلاب حضور یافتند و از زحمات شبانه روزی آنها تقدیر و تشکر نمودند.

 در طی این بازدید که مدیران آب فاضلاب شهری و روستایی ,و مدیر آب منطقه ای شهرستان حضور داشتند فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از مناطق گرم و کم آب کشور است و میزان مصرف آب بالطبع درآن  بالاست و با توجه به وجود سد استقلال در شهرستان میناب که یکی از عمده تامین کنندگان  آب شرب چند شهرستان میباشد وظیفه مدیران و پرسنل آب وفاضلاب شهرستان جهت مصرف بهینه ،تامین، حفظ ونگهداری از تاسیسات و شبکه آبرسانی بسیار بیشتر است . و باتوجه به اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و میزان مصرف مشترکین آب بالاست مردم و خانواده های محترم نبایددر گرمای طاقت فرسای تابستان  مشکل و دغدغه آب شرب داشته باشند و در این زمینه مدیران و کادر خدمتگزار آب و فاضلاب باید تلاش بیشتری در زمینه تامین آب شرب شهروندان داشته باشند و این میسر نخواهد بود جز با تلاش و کار مضاعف و خدمت شبانه روزی به مردم و کسب رضایت مردم .

همچنین در این بازید فرماندار شهرستان مدیرا ن آب و فاضلاب را توصیه  به فعالیت در زمینه فرهنگسازی مصرف بهینه بخصوص در  مصرف آب در جامعه نمودند که از طریق آموزش در بطن خانواده یعنی برای کودکان و جوانان با استفاده  ازابزار و روشهای  مختلف مانند رسانه های جمعی مجلات و فیلم های آموزشی  تافرهنگ مصرف بهینه در نسل آینده نهادینه شود .

فرماندار شهرستان همچنین از خانواده ها و مشترکین آب در خواست نمودند که در مصرف آب صرفه جویی نمایند تا در تابستان امسال سایر شهروندان با مشکل کم آبی مواجهه نشوند و این امکان پذیر نیست جز با همکاری خود مردم .



:: موضوعات مرتبط: ادارات، ،

به برکت نظام وانقلاب است که مردم با امنیت مطلوب و روحیه خوب زنگی می کنند
نویسنده : admin تاریخ : 9 تير 1389

مهندس قانعی فرد(فرماندار شهرستان میناب) در دیدار صمیمانه با کارکنان فرمانداری با بیان اینکه امروز به برکت نظام وانقلاب و خون شهداست است که مردم در امنیت مطلوب و با روحیه خوب زندگی می کنند و امروز وظیفه ما خدمتگذاری و تلاش صادقانه برای مردم است و باید قدر دان این نوع خدمتگذاری برای مردم باشیم.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه باتوجه به داریت و تزبینی رهبر معظم انقلاب و نام گذاری امسال بعنوان سال همت مضاعف و کار مضاعت خاطر نشان ساختند که برای دستیابی به هدف خدمت به مردم این شعار باید بصورت عملی و مشهود سر لوحه همه فعالیتها داشته باشیم و برای دستیابی به این هدف اولویت هایمان حل مشکلات عامه مردم و احترام به مردم و خدمت برای رضایت مردم و بطبع آن رضایت خدا باشد و دیگر هدفمان حرکت سریع در جهت پیشرفت و توسعه منطقه باشد که این هدفها اگر با تلاش مضاعف باشد بزودی قابل حصول است




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.