قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل اجرایی سومین جشنواره سرود رضوی به ویژه مردم روستای کردر

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل اجرایی سومین جشنواره سرود رضوی به ویژه مردم روستای کردر
نویسنده : admin تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1393

قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل اجرایی سومین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور به ویژه مردم روستای کردر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به سومین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور از عوامل اجرایی آن به ویژه مردم روستای کردر قدردانی کرد.

متن پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشنواره سرود مساجد روستایی کشور که توسط علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان قرائت شد، به این شرح است:   بسم الله الرحمن الرحیم   آنها که حماسه های ماندگار روزهای پیروزی انقلاب اسلامی  را درک کرده اند به خوبی به یاد دارند که سرودهای حماسی و شور انگیز آن روزها چگونه مردم را تهییج  و برای رسیدن به هدف مقدس شان مصمم می کرد.

 

آنگاه که مسجد از یک مکان صرفاً مذهبی به مکانی برای فعالیت­های فرهنگی و سیاسی بدل شد و جوانان برومند را دردل خویش جای داد .

  مساجد درتاریخ انقلاب اسلامی همواره کارکردهای متنوع و برکات و اثرات وصف نا پذیری داشته اند .

یکی از مهم ترین دلایل شکوفایی هنر سرود و نغمه سرایی با مضامین دینی از کارکردهای ادبی، هنری،مسجد نشات می گیرد.

از این رو نقش مسجد و متولیان این مکان مقدس در شکل گیری ، رشد و ماندگاری این هنر اصیل به راحتی قابل اغماض  نیست.  

بخش مهمی از فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی مرهون تلاش سرایندگان بزرگی است که با بهره گیری از مضامین رفیع دینی، تشنگان معرفت را از دریای واژگان و ترکیب های زیبا که در مدح و منقبت آل رسول (ع) و عزت و سربلندی مسلمانان سروده اند سیراب می کند.

در این میان هرگاه که این هنر قدسی با یک مکان و محتوای مقدس قرین شده، علاوه بر ماندگاری و جاودانگی،آثار معرفتی مضاعفی نیز در برداشته است.  

مردمی و خودجوش بودن هنر سرود و نغمه سرایی ، بهره گیری از ظرفیت های محلی و منطقه ای ونیز استفاده از فنون موسیقایی _ با رعایت ضوابط شرعی ، عرفی و فرهنگی _ از مهمترین ویژگی های این هنر مردمی است .  

من به مردم شریف این دیار به خاطر شور و اشتیاق وصف ناپذیرشان در میزبانی این رویداد هنری تبریک می گویم .

جشنواره سرود مساجد روستایی یکی دیگر از شاخه های پربار جشنواره فرهنگی و هنری امام ر ضا (ع) است که نشان از معرفت اهالی این روستای با صفا و مردم با وفای  آن دارد.

بی تردید چنین اهتمام و اراده ای الگویی ارزشمند و قابل تعمیم خواهد بود و زمینه ظهور و بروز ظرفیت های اثر گذار فرهنگی هنری را در دیگر محیط های روستایی فراهم خواهد کرد.  

این جشنواره در مسیر حفظ و توسعه هنر سرود در ایران اسلامی قدم بر می دارد و تلاش ارزشمندی است برای برقراری عدالت فرهنگی در سراسر کشور ، از روستاها و مناطق مرزی گرفته تا مراکز شهری پرجمعیت .  

همین فعالیت­های به نسبت کوچک اما به واقع بزرگ و ارزشمند زمینه ساز آشنایی بیشتر مردم و بویژه جوانان  با معارف اهل بیت (علیهم السلام) و انتقال آن به نسل­های آینده خواهد شد.  

قالب­های زیبای هنری ، معارف دینی را برای جوانان جذاب­تر، قابل پذیرش تر و میزان پایبندی آنان را به فرایض دینی دو چندان می کند واز این منظر ،هدایت و حمایت از چنین جشنواره هایی را ضروری می نماید.  

در پایان از تلاش های  خداپسندانه و هدفمند ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و تمامی دستگاه­های اجرایی و فرهنگی استان ، بویژه مردم متدین و هنر دوست روستای کردر ، 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.