نام هرمزگان و میناب با تاریخ گهربار ایران گره خورده است

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

نام هرمزگان و میناب با تاریخ گهربار ایران گره خورده است
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1393

نام هرمزگان و میناب با تاریخ گهربار ایران گره خورده است

استاندار هرمزگان گفت: نام هرمزگان و میناب با تاریخ گهربار ایران گره خورده است و این دیار آداب و فرهنگ و رسوم کهنی دارد.

 دكتر جاسم جادری در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره آئینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا، زندگی در شهر تیرور شهرستان میناب، عنوان کرد: سخن گفتن از میناب و هرمزگان کار آسانی نیست چون نام هرمزگان و میناب با تاریخ گهربار ایران گره خورده است و این دیار آداب و فرهنگ و رسوم کهنی دارد و حتی هرمزگان را به نام میناب می شناسند.

وی با بیان اینکه همه چیز در نظام اسلامی متعلق به مردم است، افزود: در 36 سال گذشته تمامی توطئه ها و دسیسه ها توسط مردم خنثی شد و مردم این انقلاب را به پیروزی رساندند و در دفاع مقدس شهید و جانباز تقدیم کردند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: فرهنگ مقوله بسیار گسترده ای است و سازمان ها و نهادهای متعددی مسئولیت آن را بر عهده دارند و باید فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را حفظ و در چارچوب شرع مقدس اسلام کار کنیم.

جادری خاطرنشان کرد: کار هنری باید با حفظ موازین دینی و شرعی همراه باشد و مهم نیت کارهایی است که انجام می دهیم.

وی با اشاره به وضعیت شهر تیرور، بیان داشت: توسط وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد که از ورودی جاده اصلی میناب تا شهر تیرور بلوار ورودی این شهر احداث شود که این هدیه دولت تدبیر و امید به مردم تیرور خواهد بود.

حفظ هویت موجب پایداری ملت ها می شود

شایان ذکر است؛ علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این جشنواره با بیان اینکه آنچه که ملت ها را پایدار می کند حفظ هویت هاست، عنوان کرد: یکی از اهداف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به هویت قبایل، عشایر و مردم است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان پرداختن به فرهنگ عمومی است که در دل آن هویت فرهنگ ها نفهته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: این جشنواره در شهر تیرور با همکاری، فرمانداری ویژه شهرستان میناب، حوزه هنری، میراث فرهنگی و شهرداری و شورای شهر و مردم تیرور شکل گرفت.

درویش نژاد با قدردانی ویژه از استاندار هرمزگان برای شرکت در دو رویداد مهم فرهنگی طی روزهای اخیر در شهرستان میناب، بیان داشت: دکتر جادری استاندار هرمزگان همواره پشتیبان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته که از برکات دولت تدبیر و امید بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.