شناسایی 4 مورد مالاریا در میناب

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

شناسایی 4 مورد مالاریا در میناب
نویسنده : admin تاریخ : چهار شنبه 4 آبان 1390

 

شناسایی 4 مورد مالاریا در میناب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از شناسایی چهار مورد مالاریا در این شهرستان خبر داد.
سیدمحمود احمدی اظهار داشت: طبق گزارش کارشناسان و برابر تحقیقات انجام شده چهار مورد مثبت مالاریا در روستا درپهنسندرک شناسایی شد.
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و مبارزه با مالاریا در سال‌های گذشته وضعیت کنونی منطقه نسبت به سه دهه گذشته بهتر و مطلوب‌تر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب
 ادامه داد: توسعه و پیشرفت کشور در کنار افزایش سطح آگاهی مردم از اصول بهداشتی و نیز اقدامات بهداشتی به کنترل مالاریا کمک فراوانی کرده است.
احمدی
 با بیان اینکه مالاریا اکنون در کشور به طور کامل کنترل شده است، افزود: نوع مالاریای نفوذ کرده در منطقه که هم اکنون در روستای درپهن شناسایی شده، از نوع وارد شده از خارج کشور است.
وی افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و گزارش‌های رسیده این نوع مالاریا توسط اتباع بیگانه وارد منطقه شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: چندی پیش قاچاقچیان انسان، با جابه‌جایی و اسکان دادن اتباع بیگانه غیرمجاز آلوده به مالاریا در این روستا موجب شیوع آن شدند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در ایام اسکان افراد آلوده از هشتم
مهرماه به مدت پنج شب مداوم برق منطقه هر شب حدود هشت ساعت قطع می‌شده و مردم برای خوابیدن به پشت بام‌ها رجوع کرده و همین موضوع عامل آلودگی تعدادی از آنها شده است.
احمدی با اشاره به این که موارد شناخته شده با انجام اقدامات پیشگیرانه و پزشکی به موقع درمان شده‌اند، تصریح کرد: حذف حامل‌های انرژی و افزایش نرخ برق مصرفی سبب روی آوردن مردم به استفاده از هوای آزاد به ویژه در شب‌ها و خوابیدن بدون استفاده از پشه بند شده و این هم به ابتلا مالاریا در عده‌ای کمک کرده است.
وی همچنین از افسردگی به عنوان خطری بزرگ برای جامعه یاد کرد و افزود: امروز رواج استفاده از مواد مخدر صنعتی سبب پدیدار شدن اختلالات روانی و افسردگی در جامعه شده است.
احمدی گفت: آمار خودکشی در شش ماه نخست سال‌جاری در میناب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اگر چه این آمار تایید شده نیست ولی زنگ خطری به شمار می‌آید.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و رابطان سلامت ادارات در کنار تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی می‌تواند سلامت روان جامعه را حفظ کند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.