فرماندار میناب:جامعه قدردان زحمات تلاشگران عرصه سلامت است.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

فرماندار میناب:جامعه قدردان زحمات تلاشگران عرصه سلامت است.
نویسنده : admin تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1391

 

                                   فرماندار میناب:جامعه قدردان زحمات تلاشگران عرصه سلامت است.
فرماندار میناب گفت: هر چند جامعه قدردان زحمات تلاشگران عرصه سلامت است، اما هفته سلامت فرصت خوبی برای تجلیل از زحمات این عزیزان است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري ميناب، مسعود قانعی‌فرد در آئین آغاز به کار نمایشگاه سلامت در میناب با بیان اینکه هفته سلامت از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار داشت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمانی است.
این مسئول افزود: سلامت در دین مبین اسلام دارای اهمیت بالایی است و تلاش برای داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه بیماری و کسلی از وظایف همگان است.
فرماندار میناب ادامه داد: تغذیه مناسب و سالم در سلامتی انسان و طول عمر آن نقش انکار ناپذیری دارد.
قانعی‌فرد اضافه کرد: سلامتی و عمر دو نعمت گران‌بهایی است که خداوند به انسان ارزانی کرده و انسان نیز باید بکوشد تا با استفاده از نعمت عمر به سلامتی به پیری برسد.
وی با بیان اینکه سالمندان و افراد مسن در کشور از جایگاه رفیع و منزلت ویژه‌ای برخوردارند بر تکریم سالمندان تأکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان و سایر اقشار باید ضمن تکریم افراد کهن‌سال از تجارب آنان نیز حداکثر استفاده و بهره را ببرند.
این مسئول بیان داشت: سلامت نیازمند نگاهی ژرف و عمیق است و ابعاد آن را باید با نگرشی کارشناسانه به جامعه معرفی کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب نیز در این مراسم گفت: بهداشت جهانی هر ساله براساس نیازی که در اقصی نقاط جهان احساس می‌کند شعاری را برای هفته سلامت مطرح می‌کند که امسال به علت سرعت پیری و افزایش نرخ آن به عنوان سالمندی و سلامت نام‌گذاری شده است.
سیدمحمود احمدی افزود: پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی سبب شده تا موانع کاهش طول عمر انسان برطرف و سلامتی و امید به زندگی در بشر افزایش یابد.
وی سن پیری را نعمتی عظیم دانست و ابراز داشت: سالمندی در فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار است.
احمدی از سالمندی به مثابه مسافرت یاد کرد و ادامه داد: رسیدن به سالمندی نیازمند تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب و ورزش، پرهیز از اقداماتی که سلامتی را خطر می‌اندازد، پیشگیری از سوانح، دوری از دخانیات و جلوگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز است.
این مسئول افزود: نمایشگاه سلامت در میناب در هفت غرفه با خدماتی نظیر روان‌شناسی و مشاوره، ارائه شاخص‌های خانه بهداشت نمونه، عملکرد واحدهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و معرفی مرکز DIC "مرکز کاهش گذری آسیب" است.
وی بیان داشت: در نمایشگاه سلامت اخذ تست‌های BMI "قد و وزن و بررسی تغذیه"، تست EKG و تست قندخون، فشارخون برای مراجعان به صورت رایگان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی بیشتر مردم با خدمات بهداشت و درمان عنوان کرد و متذکر شد: این نمایشگاه از 19 فروردین به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان است.
احمدی اذعان داشت: هم‌چنین نواختن زنگ سلامت در مدارس، کارناوال دانش‌آموزی از میدان شهدا تا دانشکده بهداشت، ویزیت رایگان در مراکز درمانی شهری و روستایی در 22 فروردین از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در میناب است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.