تجلیل از شورای 5 روستا در میناب

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

تجلیل از شورای 5 روستا در میناب
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391

 

به مناسب روز ملی شوراها صورت گرفت.
تجلیل از شورای 5 روستا در میناب
به مناسبت روز ملی شوراها از شوراهای اسلامی پنج روستا در میناب تجلیل شد.
 
به گزارش روابط عمومي فرمانداري ميناب، مسعود قانعي فرد فرماندار میناب در همایش شوراهای اسلامی با اشاره به دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: هرمزگان به خود می‌بالد که حافظ خلیج فارس است.
مسعود قانعی‌فرد خلیج فارس را سند جاودانه هویت هر ایرانی خواند و گفت: روز ملی خلیج فارس برای دفاع از حریم کشور است.
وی ادامه داد: در طول تاریخ و در مقابله با استعمارگران، شهدای فراوانی برای حفظ خلیج فارس تقدیم ایران اسلامی شده است.
فرماندار میناب افزود: اهمیت خلیج فارس سبب شده تا امروز دشمنان به آن چشم طمع داشته باشند و با توطئه به دنبال تغییر نام آن باشند.
قانعی‌فرد با اشاره به وجود اسناد تاریخی گوناگون درباره نام خلیج فارس بیان کرد: همه مورخان و تاریخ‌دانان شهیر و انسان‌های آزاده و وارسته، خلیج فارس را با نام خلیج فارس می‌شناسند.
وی در ادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شوراها بیان کرد: شوراها از جایگاه رفیع و مهمی برخوردار هستند.
قانعی‌فرد افزود: در نظام، اسلام و متون دینی نیز به شوراها و اهمیت نقش آنان به خوبی اشاره شده است.
وی شوراها را یک اصل عقلی خواند و بیان کرد: نظام اسلامی براساس آموزه‌های دینی پایه‌گذاری شده است و برای تحقق مشارکت عمومی و برای تأیید سرنوشت مردم توسط خودشان، نقش شوراها مهم است و در این راستا همواره نظر دولت نسبت به شوراها مساعد بوده است.
فرماندار میناب ادامه داد: شوراها از متن مردم انتخاب می‌شوند و باید به نظر و خواست مردم احترام قائل بود.
قانعی‌فرد شوراها را افرادی تأثیرگذار در زمینه مشارکت مردم در امور جاری کشور خواند و گفت: تصمیم‌گیری و هدایت در راستای توسعه و عمران روستاها باید با محوریت شوراها و هم‌فکری با سایر گروه‌ها صورت گیرد.
وی بیان کرد: شوراها باید به دور از گرایش سیاسی در راستای خدمت به مردم در ابعاد مختلف با وفاق و هم‌دلی کار کنند.
این مسئول هم‌چنین افزود: اعضای شوراها باید با ائمه جماعت، هنرمندان، ورزشکاران و سایر فعالان فرهنگی تعامل برقرار کرده و از همه ظرفیت‌های موجود در منطقه به نحو شایسته استفاده کنند.
وی تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی را از هنر شورای فعال عنوان کرد و بیان داشت: مسائل و مشکلات و مطالبات مردم را باید از مسیر قانونی پی‌گیری کرد.
قانعی‌فرد در ادامه افزود: در سال‌ جاری دولت برای رونق بخش کشاورزی عزم خود را جزم کرده و تلاش دارد تا آنچه در مسکن مهر اتفاق افتاد در بخش کشاورزی نیز محقق شود.
قانعی‌فرد بیان کرد: کشاورزی، صیادی و تجارت سه شغل اجدادی در میناب محسوب می‌شود و برای احیای آنان دولت برنامه‌های مناسبی را در دستور کار دارد.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌ها برای توسعه بخش کشاورزی در میناب در حال آماده‌سازی است و مشکل زمین و آب در حال برطرف شدن که شوراها باید افراد بیکار متخصص و کاردان واجد شرایط را به بخشداری‌ها معرفی کنند.
در این مراسم شورای اسلامی روستاهای دمشهر، احمدآباد کلیبی، باغانی، کهتک و کهنه‌شهر کرگان به عنوان شوراهای نمونه معرفی و از آنان تجلیل شد.
هم‌چنین از رؤسای ادارات آب و فاضلاب روستایی، برق، راه و بنیاد مسکن به خاطر همکاری در امور شوراها و حل مشکلات مردم تقدیر به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.