ادارات دولتی حق ندارند كالاهاي خارجي بخرند

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

ادارات دولتی حق ندارند كالاهاي خارجي بخرند
نویسنده : admin تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391

 

 
درجلسه  کارگروه اشتغال مطرح شد
ادارات دولتی حق ندارند كالاهاي خارجي بخرند
در نشست کارگروه اشتغال میناب ادارات دولتی در این شهرستان موظف شدند کالاهای مورد نیاز خود را از نوع ایرانی تامین کنند و از خرید کالای خارجی بپرهیزند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري ميناب،مسعود قانعي فرد فرماندار میناب در دومین نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال 91 با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: همه باید به گونه‌ای تلاش کنند تا شعاری که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، محقق شود.
مسعود قانعی‌فرد با بیان اینکه سیاست دولت و مهم‌ترین خواسته مردم و آحاد جامعه بر تحقق اشتغال پایدار در کشور است، افزود: رویکرد دولت نیز عدالت‌محوری و توجه به افراد جویای کار است.
وی ادامه داد: همان‌گونه که دولت در پروژه مسکن مهر همه دستگاه‌ها را پای کار آورد و زیرساخت‌ها و تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرد، اکنون نیز مصمم است تا ظرفیت بخش کشاورزی در کشور به ویژه مناطق مستعد را افزایش دهد.
فرماندار میناب با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از 50 هزار هکتار سطح زیر کشت دارد، افزود: امکان دو برابر شدن این ظرفیت وجود دارد.
وی با بیان اینکه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات با سود کم برای افراد واجد شرایط مشکلی ندارد، اظهار کرد: در بخش توسعه کشاورزی تمام دستگاه‌ها موظف هستند افراد بیکار، جویای کار و فارغ‌التحصیلان واجد شرایط بخش کشاورزی و علاقه‌مندان به حرفه کشاورزی در روستاها را که نیازمند زمین هستند، شناسایی کنند.
رئیس کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری میناب ادامه داد: از آنجایی که نخستین طرح در بخش توسعه کشاورزی در کل کشور باید به بهره‌برداری برسد، پیشنهاداتی صورت گرفته تا این اتفاق در میناب رخ دهد و این موضوع نیز در حال پی‌گیری است و تصمیم استان نیز به شرق استان و یکی از شهرستان‌های شرقی است که امیدواریم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، نخستین واگذاری زمین به واجدان شرایط در میناب اتفاق بیافتد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و کمبود منابع آبی، سیاست بر این است تا طرح‌ها و نوع کشاورزی به صورت گلخانه‌ای و داربستی و با در نظر گرفتن محدویت منابع آبی اجرا شود.
قانعی‌فرد اضافه کرد: تمام تلاش بر این است تا زمین‌ها به صورت تجمعی و در قالب تعاونی واگذار شده و از اعطای زمین به فرد جلوگیری شود.
فرماندار میناب اولویت واگذاری زمین برای توسعه بخش کشاورزی را با بسیجیان عنوان کرد و افزود: براساس دستورالعمل تدوین شده به هیچ وجه امکان سوءاستفاده برای افراد سودجو وجود ندارد.
وی هم‌چنین گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا سهمیه شغل ایجاد شده در سامانه به نام شهرستان میناب ثبت شود.
این مسئول از بیکاری جوانان به عنوان نگرانی خانواده‌ها یاد کرد و ادامه داد: وجود بیکاری از دغدغه‌های اساسی تمام مردم جامعه است و همه موظف و متعهد هستند در زمینه اشتغال پایدار کمک کنند.
وی از مدیران دستگاه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، مردم را به سمت ایجاد اشتغال پایدار تشویق کنند.
قانعی‌فرد با بیان اینکه بسیاری از افراد جویای کار از اطلاعات لازم محروم و بی‌بهره هستند، تاکید کرد: مدیران باید با تعامل و ارتباط نزدیک‌تر با رسانه‌ها و خبرنگاران از ظرفیت مناسب انتشار اخبار استفاده کرده و مردم را نسبت به خدمات دولت و نظام آشنا کنند.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند اگر قرار است کالایی خریداری شود از نوع ایرانی و تولید داخل باشد و از خرید کالای خارجی جلوگیری به عمل آید.
فرماندار میناب هم‌چنین خواستار رفع مشکلات مردم در ادارات شد و تصریح کرد: مشکل مردم باید روان و براساس قانون و ضوابط برطرف شود.
در این نشست هم‌چنین از سرپرست بانک‌های رفاه کارگران، سپه، مسکن، ملت، ملی، صادرات، کشاورزی و تجارت به علت همکاری در جذب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال گذشته توسط مدیریت کمیته امداد میناب تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: جلسات و کمیته ها، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.