فرماندار میناب گفت :محرم ماه قیام وپیام است.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

فرماندار میناب گفت :محرم ماه قیام وپیام است.
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1391

فرماندار میناب گفت :محرم ماه قیام وپیام است.

فرماندار میناب طی پیامی فرا رسیدن ماه محرم و تاريخ غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را به مسلمانان، جهان خصوصا مردم ولایت مدار وانقلابی شهرستان میناب تسلیت گفت.
به گزارش روابط عموی فرمانداری میناب،عباس خدادادزاده فرماندار میناب در این پیام آورده است: محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. محرم ماه قیام و پیام است كه دل‌هاي شيداي نیكان و مشتاقان را به سوى مراد و محبوبشان معطوف مي سازد،
 نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آن چنان بر قلب ها تاثیر گذارده است كه هر سال با فرا رسيدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظيم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد. به راستي كه عاشورا، فریادهای شورگستر پیامبران را، دوباره در گوشهای سنگین فرود آورد؛ و براي همه اعصار و زمانها، بر فراز قلّه رسالت احياي امر به معروف و نهي از منكر جای گرفت. عاشورا، صحنه حماسه، شجاعت، جانفشاني و پيروزي خون بر شمشیر است كه به عزت طلبان و حق جويان تاريخ، درس آزادگي و ايستادگي در برابر قلدران و زورگويان مي دهد و به راستي كه اين نهضت عظيم، مملو از آموزه هاي اصيل و گرانبها و سرلوحه تعليمات مترقي و متعالي اسلام ناب محمدي(ص) است. ايثارگريها، جانفشانيها و سلحشوريهاي مردان الهي در دوران پرافتخار دفاع مقدس، به عنوان يكي از درخشان ترين برگ هاي تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، كه حيرت و تحسين آزاديخواهان جهان را در پي داشت همگي برگرفته از فرهنگ غني عاشوراي حسيني و ولايتمداري است و بي جهت نيست كه امام راحل عظيم الشان(ره) فرمودند : اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است. رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي(مدظله العالي) نيز بارها در بيانات ارزشمندشان همگان به ويژه جوانان عزيز را به گرم نگه داشتن مراسم عاشوراي سالار شهيدان توصيه كرده و تاكيد مي فرمايند: احترام عاشوراي حسيني و محرم براي مردم ما يك فريضه و امر بزرگ و مهم به شمار مي رود.
درواقع کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی است. کربلا نمایش رویارویی دو جبهه است که یکی در قامت استوار حسین بن علي علیه السلام تجلّی می یابد و دیگری در وجود یزید تبلور می یابد.
نهضت عاشورا حقیقتی را آشکار کرد که در هجوم ابرهای فتنه و تحریف گم شده بود. عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین علیه السلام و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود.
عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: پیام، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.