فرماندار میناب خبرداد: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی شرق هرمزگان در میناب

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

فرماندار میناب خبرداد: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی شرق هرمزگان در میناب
نویسنده : admin تاریخ : چهار شنبه 1 آذر 1391

فرماندار میناب خبرداد: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی شرق هرمزگان در میناب

رئیس شورای اداری میناب از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی شرق هرمزگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میناب،، عباس خدادادزاده  در نشست شورای اداری میناب با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تشکیل ستاد معین شهرستان میناب گفت: اصلاح و بازنگری طرح تفصیلی میناب با توجه به مشکلاتی که در شهر وجود دارد از نخستین مصوبه‌های این نشست بود که مقرر شد تا پایان سال‌جاری هر دستگاه در استان پیگیر تصویب آن در وزارتخانه مربوطه شود.

فرماندار میناب ادامه داد: طرح فاضلاب شهر میناب که در حال حاضر تعطیل است و پیشرفت کاری خوبی هم ندارد از دیگر مصوبات ستاد معین است که آب و فاضلاب شهری ضمن پیگیری از استان باید با بانک‌ها وارد مذاکره شود و این موضوع را تسریع دهد.

خدادادزاده افزود: در این بخش طبق دستور استاندار مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعتبارات لازم را افزایش دهد.

وی اصلاح زمین و توسعه سکوی تماشاگران در ورزشگاه شهید امینی و بازسازی زمین ورزشی شهرداری میناب را از مصوبات حوزه ورزش ذکر کرد و ادامه داد: موضوع آب در دو بخش آشامیدنی و کشاورزی از دیگر موضوعات مهمی بود که در جلسه ستاد معین با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار میناب اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد هفت حلقه چاه تجهیز نشده در میناب تجهیز و در مدار کشاورزی قرار گیرد و به جای آن 9 حلقه چاه‌ تجهیز شده و آب آن به بندرعباس منتقل شود.

وی افزود: از آب مرده سد استقلال نیز 40 میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

خدادادزاده گفت: در راستای ایجاد صنایع تبدیلی که از کمبودهای اساسی میناب است به جهاد کشاورزی مجوز داده شد از محل کمک‌های فنی اعتباری با سود هفت درصد برای جذب سرمایه‌گذار، ضمن اعلام عمومی علاقمندان به این بخش را به اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی معرفی کند.

وی ادامه داد: احیای شش هزار و 200 هکتار از باغات و نخیلات میناب، صدور مجوز احداث کارخانه بسته‌بندی خرما و صدور صنایع‌دستی از طریق گمرکات شرق به ویژه میناب از دیگر مصوبات ستاد معین است که به ترتیب ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گمرک باید آن را پیگیری کنند.

رئیس شورای اداری میناب گفت: تسریع در اجرای پروژه آبرسانی سندرک و خط کناره توسط آب و فاضلاب روستایی و با کمک بخشداری سندرک نیز در ستاد معین میناب مورد تاکید قرار گرفته است.

خدادادزاده اظهار داشت: در جلسه ستاد معین میناب همچنین اعتبارات مسکن روستایی افزایش یافت و با توجه به اینکه میناب بیشترین روستاها را در سطح استان داراست یک چهارم کل اعتبارات استانی در این حوزه به این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

وی همچنین از تجهیز مشارکتی موزه صنایع‌دستی و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی شرق هرمزگان در میناب خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، بازسازی قلعه تاریخی هزاره میناب نیز از دیگر مصوبات ستاد معین است.

فرماندار میناب ادامه داد: از آنجایی که از 10 بازارچه مرزی غیرفعال موجود در استان دو بازارچه در میناب قرار دارد، فعال‌سازی این بازارچه‌ها با آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاری در سواحل شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته که مجوز لازم نیز از سوی استاندار صادر شده است.

خدادادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ عملی همانند خدمت بی‌منت به مردم نزد خداوند ارزشمندتر نیست، گفت: مراجعه مردم به مسئولان لطف الهی است که شامل حال هر مسئول می‌شود و مسئولان باید با متانت با مردم برخورد کرده و امور آنان را با جدیت پیگیری کنند.

توجه به نماز و برنامه‌ریزی به گونه‌ای که برگزاری جلسات با وقت نماز برخورد نکند، برپایی به موقع کمیسیون‌ها و شوراهای تخصصی، حضور به موقع مسئولان در جلسات رسمی و پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرا از مصوبات نشست شورای اداری میناب بود.

در این نشست همچنین تعامل بیشتر ادارات با یکدیگر در رفع مشکلات، هماهنگی با فرمانداری در قطع برق اداراتی که بدهی معوق دارند و راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی مورد تاکید قرار گرفت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: جلسات و کمیته ها، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.