فرماندار میناب در استودیوی پخش شبکه استانی حضور یافت.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

فرماندار میناب در استودیوی پخش شبکه استانی حضور یافت.
نویسنده : admin تاریخ : چهار شنبه 8 آذر 1391

 

فرماندار میناب در استودیوی پخش شبکه استانی حضور یافت.
فرماندارمیناب شب گذشته با حضور در استوديوي پخش شبكه استانی مرکز خلیج فارس در قالب یک مصاحبه تلویزیونی به تشريح مشكلات و مسائل شهرستان پرداختند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میناب،در ابتداي اين گفتگوي تلويزيوني، ابتدا به توصيف سیمای کلی شهرستان میناب از لحاظ جغرافیایی، تاریخی وعلمی پرداخته شد. و گفته شد شهرستان میناب  كه درشرق استان واقع شده با جمعيتي بيش از 250 هزار نفر، جايگاه دوم را از نظر جمعيتي در استان بعد از بندرعباس دارد. ووسعت آن 27درصداز مساحت استان را شامل است.
در ادامه فرماندار میناب در پاسخ به سوال مجری برنامه در باره ارتقای سطح مدیریتی شهرستان میناب ،افزود بحمدالله با دستور صریح رئیس محترم جمهور در دور چهارم سفرهیئت دولت به شهرستان ،ارتقای فرمانداری میناب به فرمانداری ویزه در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت واکنون اقدامات لازم صورت گرفته وبا ابلاغ از سوی وزارت کشور انشاالله به زودی فرمانداری ویزه در میناب راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین درخصوص سوال مجری برنامه مبنی بر درصد پیشرفت فیزیکی مصوبات سفرهای هیئت دولت به شهرستان افزودبحمدالله 60 تا 70 درصد پروزه ها در شهرستان انجام شده وبقبه در حال انجام است.وی در ادامه به یکی از پروزه های مهم اتوبان بندرعباس-میناب(به طول 30 کیلومتر) اشاره وافزودبحمدالله 10کیلومتر آن سال گذشته  افتتاح ،5کیلومتر در دهه فجر امسال افتتاح وبقیه مسیر نیز تا دهه فجر سال آینده به اتمام خواهد رسید.
در ادامه، فرماندارمیناب در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره مشکل قاچاق سوخت وکشته شدن 5 معلم مینابی ، ضمن اشاره به این که در این منطقه اقدامات خوبی صورت گرفته وبا توجه به خودکفایی استان در تولید سوخت ادامه داد: با کنترل ورود سوخت از استانهای همجوار ،کنترل سوخت چاههای کشاورزی ومبارزه جدی با قاچاق سوخت بحمدالله توانستیم دراین راستا اقداماتی خوبی از جمله کشف بالای 1میلیون و434 هزار لیترقاچاق در 8 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته که 345 هزار لیتر کشف شده افزایش 33 درصدی داشته باشیم.
در بخش ديگري از اين برنامه، خدادادزاده  درخصوص سرقت موتورسیکلت،طلافروشی ومغازه ها افزود با توجه به اینکه میناب شهردوم استان بوده ،طبیعتا آمار جرم آن بیشتر از شهرستانهای دیگر استان است و 11 درصد سرقت های استان به شهرستان میناب اختصاص دارد.
وی همچنین به کاهش 8 درصدی سرقت موتورسیکلت درشهرستان اشاره و افزود با توجه به مصوبه شورای اداری شهرستان ، به تمامی دستگاههای اجرایی ابلاغ شده برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت ارباب رجوع ،محلی (به مساحت 12متر)رابرای این امر اختصاص ودر سطح شهر نیز با درنظرگرفتن پارکینگ های متعدد تاحدودی در این امر کمک کننده  باشند.
وی درخصوص بحث زمین خواری  در محله مغیری گفت: با توجه به اینکه قریب به دوسال است که  شورای شهر میناب منحل شده وشهرداری میناب نیز بصورت سرپرستی اداره می شد، تقریبا ساخت وسازها به کندی صورت می گرفت اما اکنون که 4 ماه از ورود شهردارجدید می گذرد انشاالله شاهد رشد وشکوفایی  در سطح شهرخواهیم بود ودرخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز نیز پرونده های زیادی صادر شده که به زودی احکام صادره اجراخواهد شد.
فرماندار در خصوص وروداتباع بیگانه خصوصا (اتباع افغانه) بیان داشت: استان هرمزگان قریب به 2 سال است که از ورود اتباع بیگانه منع شده واکنون شهرستان میناب نیز از این امر مستثنی نبوده وبحمدالله الان حضوراتباع در شهرستان بسیار کمرنگ است.
 در بخش  دیگری از  برنامه، بحث آبگیری معابر شهرمیناب و مشكلات آن مطرح گردید که فرماندار در این خصوص توضیح داد: خدارابخاطر نزول رحمتش در شهرستان شکرگزاریم وبحمدالله حجم ورود آب به سد استقلال میناب که تامین کننده بخش اعظمی از آب شرب بندرعباس است، 1میلیون و600 لیتر مکعب گزارش شده است.
وی در ادامه بیان داشت متاسفانه شهر میناب با مشکلات زیر ساختی مواجه بوده و  باتوجه به بافت فرسوده شهرمیناب خصوصا مرکز شهر ومحله پاکوه (عدم وجود محل مناسب برای سیلاب بافت های فرسوده) این مشکل دو چندان شده است. اما امیدواریم بتوانیم با انجام کارهای کارشناسی واجرای فاضلاب شهری میناب تا حدودی از این مشکلات کاسته شود.وی در ادامه به  اجرای 3/1 فاضلاب شهرمیناب اشاره وافزود بقیه در حال انجام است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.