بهزیستی میناب حمایت 4738نفر معلول را برعهده دارد.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

بهزیستی میناب حمایت 4738نفر معلول را برعهده دارد.
نویسنده : admin تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1391

بهزیستی میناب حمایت 4738نفر معلول را برعهده دارد.
فرزاد افسر سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میناب که به فرار رسیدن روز جهانی معلولین در جمع معلولین و مسئولین مراکز توانبخشی شهرستان میناب سخن گفت با اعلام این خبر افزود : واحد توانبخشی اداره بهزیستی میناب در 6 ماهه سالجاری اقدام به خدمات رسانی به 1012 نفر توانخواه مستمری بگیر و 33 نفرتوانخواه و فرزندان آنان از جمله دانش آموز و دانشجو در موارد مختلف از جمله پرداخت مستمری ، پرداخت کمکهای موردی و برگزاری کلاسهای حرفه آموزی و سوادآموزی نموده است.
به گزارش روابط عمومی اداره  بهزیستی، افسر میزان مستمری پرداخت شده را 283620000ریال اعلام کرد.
رئیس اداره بهزیستی میناب با بیان این که در میناب 4738 نفر معلول تحت پوشش بهزیستی میناب بوده و تعداد 1012 خانوار ماهیانه مستمری دریافت می کنند.
وی گفت: در زمینه ضایعات نخاعی 44 نفر شناسایی که 24نفر مستمری بگیر،در معلولیت ذهنی 798 نفر شناسایی و 273نفر مستمری بگیر ،در زمینه بینایی 941 نفر شناسایی و 206 نفر مستمری بگیر ،در شنوایی 515نفر شناسایی و 71 نفر مستمری بگیر ،روانی 437 نفر شناسایی و 75 نفر مستمری بگیر ، صرع 36 نفر شناسایی ، سالمند 44 نفر شناسایی ، جسمی حرکتی 1731 نفر شناسایی و 353 نفر مستمری بگیر و در معلولیت ترکیبی 188 نفر در میناب وجود دارند .
وی اضافه کرد:توانخواهان از خدمات بیمه خدمات درمانی،کمک های موردی،وسایل کمک توان بخشی نظیر ویلچر،عصا و عصای نابینایان برخوردار هستند.
این مسئول ادامه داد: توان بخشی مبتنی بر جامعه (CBR ) در روستاها با کمک خانه های بهداشت و دهیاری ها انجام می شود که در این طرح از منابع بالقوة محيط در جهت وارد كردن معلولين به جامعه استفاده مي شود و به افراد معلول كمك مي كند تا توانائيهاي جسمي ، ذهني و اجتماعي خود را تقويت كرده و به جامعه بپيوندند .
 ایشان از خدمات ارائه شده در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه را شامل شناسايي و درمان پزشكي افراد معلول روستائی و ارائه خدماتی شامل آموزش عملكردي ، کمک به دستیابی معلولین به اشتغال و كسب درآمد ، مناسب سازي محيط و رفع مشكلات معيشتي معلولین روستائی عنوان کرد.
وی افزود که در شهرسازی و ساخت و سازهای شهری باید حقوق معلولان نیز در نظر گرفته شود.
رئیس بهزیستی میناب در پایان با اذعان به وجود کمبودهای فراوان در خدمت رسانی به معلولین و واقعیتهای موجود در مورد مشکلات آنان بر ضرورت خودباوری در معلولین تاکید کرد . گفت : معلولین باید با باور توانائیهای فراوان خود و شکوفا کردن استعدادهای ذاتی خویش به دیگران و حتی افراد سالم ثابت کنند که یک فرد معلول می تواند از سایر توانمندیهای خود به نحو احسن استفاده نماید و بهتر و موفقتر از دیگران در جامعه ظاهر شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.