کردر میناب میزبان جشنواره سرود رضوی کشور است.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

کردر میناب میزبان جشنواره سرود رضوی کشور است.
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 25 دی 1391

کردر میناب میزبان جشنواره سرود رضوی کشور است.
مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود رضوی، از روستای کردر میناب که میزبان این رویداد کشوری است به عنوان یک روستای پیشرو در برگزاری اینگونه مراسم یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه میناب، روستای کردر این شهرستان طی سال‌های اخیر به دلیل اجرا و میزبانی رویدادهای فرهنگی مذهبی در سطح کشور و به ویژه در حوزه کانون‌های مساجد به روستایی نمونه تبدیل شده است.
شرکت جوانان این روستا در برگزاری برنامه‌ها که از سال‌های اولیه به طور خودجوش بوده است، سبب شده است امروزه این روستا همواره به عنوان الگویی برای سایر روستاهای کشور در امور برنامه‌های فرهنگی مذهبی مثال زده و معرفی شود.
علی ذاکری یکی از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان، در همین راستا به سراغ یکی از مسئولان مربوطه در این راستا رفته است که شرح گفت‌وگوی وی در زیر آمده است.
مجتبی میرزایی‌نسب طی بازدید از روستای کردر در گفت‌و‌گو با خبرنگارما در میناب با اشاره به نحوه شکل‌گیری جشنواره سرود روستایی رضوی، بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره برای نخستین بار و در هشتمین دوره جشنواره جوانان مساجد کشور در کنار جشنواره قرآنی مدهامتان آغاز به کار کرد.
وی افزود: جشنواره سرود روستایی رضوی در دبیرخانه جشنواره جوانان از سری جشنواره‌های آواها و نواهای آسمانی محسوب می‌شود و ویژه اعضا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی وظیفه‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری به ستاد عالی محول کرده است، هدف از برپایی این جشنواره را رشد و نمو فعالیت‌های هنری به ویژه در رشته سرود در کانون‌های مستقر در سطح روستاها ذکر کرد و اظهار داشت: جشنواره سرود روستایی رضوی بهترین فرصت برای رقابت گروه‌های سرود و ارائه آموخته‌های هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی است.
میرزایی‌نسب همچنین با اشاره به این که این جشنواره ویژه کانون‌های روستایی است و می‌بایست در فضای روستایی اجرا شود، افزود: تجربه روستای کردر میناب در برپایی شش سال پیاپی برنامه‌های کشوری تحت عنوان "آسمان هشتم" در دهه کرامت هر سال و نیز وجود پتانسیل و ظرفیت لازم در جوانان و فعالان فرهنگی کردر موجب شد تا برابر تصمیم و نظر مسئولان در ستاد عالی، میزبانی جشنواره به این روستا محول شود.
وی برگزاری جشنواره ملی توسط ستاد عالی کانون‌های مساجد در فضای روستایی برای نخستین بار عنوان کرد و با بیان این که تاکنون این کار در کشور سابقه نداشته است گفت: اکثر جشنواره‌ها در مراکز استان‌ها برگزار شده است.
مدیر کل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به برپایی مرحله استانی این جشنواره اشاره کرد و گفت: در مرحله استانی 120 اثر از 20 استان به جشنواره ارائه شد که از این تعداد 60 اثر در قالب 60 گروه به دبیرخانه کشوری راه پیدا کرد و پس از بازبینی و ارزیابی 12 گروه برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شدند.
میرزایی‌نسب بیان کرد: از میان گروه‌های راه یافته شش گروه در رده سنی زیر 15 سال و شش گروه دیگر در رده سنی بالای 15 از 10 تا 12 بهمن همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام در روستای کردر میناب با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
 
این مسئول افزود: تمام آثار ارائه شده به جشنواره، با موضوع امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاه چراغ است.
وی ادامه داد: گروه، سرپرست، مربی، شاعر، آهنگ ساز و تکخوان برتر این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور پراکندگی استان‌های شرکت کننده را خوب و مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: روستای کردر میناب توانسته فضای فرهنگی مناسبی را در کانون‌های فرهنگی هنری روستایی کشور ایجاد کند.
وی گفت: جشنواره سرود روستایی رضوی علاوه بر شکل‌گیری گروه‌های مختلف سرود در کانون‌های روستایی سبب شده تا بسیاری از کانون‌ها به دنبال مباحث آموزشی و فنی در زمینه آموزش گروه‌های شکل گرفته حرکت کنند.
میرزایی‌نسب با بیان این که جشنواره سرود روستایی رضوی در تهران به صورت ستادی توسط دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان کشور پیگیری می‌شود و در بخش استانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نقش ایفا می‌کنند، گفت: با توجه به این که برپایی این جشنواره نخستین تجربه جشنواره در فضای روستایی است باید همه دستگاه‌ها به ویژه ادارات و نهادهای فرهنگی و اجرایی میناب با دبیرخانه جشنواره همکاری و تعامل داشته باشند.
مدیر کل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین افزود: استانداری هرمزگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، اداره کل تبلیغات اسلامی، دبیرخانه کانون‌های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نقش مهمی را در بستر سازی مناسب برای برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی ایفا کرده‌اند.
وی در ادامه به نقش مردم روستای کردر در برگزاری این جشنواره ملی اشاره کرد و گفت: مردم و جوانان روستای کردر با علاقه درونی و عشق به اهل بیت (ع) به ویژه امام هشتم شیعیان بیشترین نقش را در برپایی نخستین جشنواره سرود روستایی رضوی کشور دارند.
میرزایی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود به نشست مشاور عالی استاندار هرمزگان با اعضا دبیرخانه جشنواره سرود روستایی رضوی اشاره کرد و افزود: در استان طبق وعده مشاور عالی استاندار، پوشش مناسب خبری و تصویری جشنواره توسط صدا و سیمای مرکز خلیج فارس صورت می‌گیرد.
وی همچنین بیان کرد: پخش برنامه‌های نخستین جشنواره سرود روستایی رضوی از شبکه‌های سراسری سیما و برنامه‌های رادیویی در تهران نیز در حال پیگیری است.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور عنوان کرد: با توجه به این که این جشنواره ویژه جوانان و نوجوانان است به دنبال آن هستیم تا زمینه پخش برنامه‌های آن از شبکه سوم سیما فراهم شود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.