معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان میناب گفت:شعر ثروت ملی است

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان میناب گفت:شعر ثروت ملی است
نویسنده : admin تاریخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391

معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان میناب گفت:شعر ثروت ملی است
معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه میناب گفت: بدون شک شعر وفادارترین هنر برای انقلاب  به مثابه ثروت ملی است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب، عباس خدادادزاده دیروز در جمع شاعران با اشاره به برگزاری آئین شب شعر انقلاب با بیان این که دهه فجر ایام خاص و ویژه‌ای است اظهار داشت: این ایام از سویی یادآور روزهای سخت و سنگینی است که در طول 50 سال حکومت پهلوی بر ملت گذشت و از سوی دیگر یادآور پایان همه سیاهی‌ها، سختی‌ها و دور ماندن از ارزش‌هاست.
فرماندار ویژه میناب همچنین با اشاره به اهمیت شعر و این که شعر شاعران می‌توانند حجم وسیعی از مطالب پر مغز را در کوتاه‌ترین زمان بیان و ادا کند، گفت: زبان شعر قادر است نظام و انقلاب اسلامی و تحولات 16 ساله مبارزه و 34 ساله بعد از پیروزی انقلاب را به شکل زیبا به نسل‌های آینده منتقل کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که زبان شعر می‌تواند انقلاب اسلامی را به بهترین نحو تعریف کند، اظهار داشت: برای تعریف خوب، جامع و شایسته انقلاب باید شاخص‌های اصلی و محوری آن را شناخت.
خدادادزاده استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب ذکر کرد و ابراز داشت: هر موضوعی که با این شاخص‌ها همخوانی نداشته باشد از مدار انقلاب خارج است.
وی در ادامه افزود: "شعر انقلاب" تنها به سال‌های 55 تا 57 و ایام مبارزات امام از فیضیه تا بهشت زهرا نیست بلکه تمام 34 سال پس از پیروزی انقلاب را نیز شامل می‌شود.
این مسئول از دفاع مقدس به عنوان بخش جدانشدنی انقلاب اسلامی ایران نام برد و افزود: پایمردی و استقامت مردان، شیرمردی زنان، پیشی گرفتن جوانان از سایر اقشار در شهادت، شهادت طلبی بزرگسالان و توانمندی‌های ملت و نظام در ابعاد مختلف در طول هشت سال جنگ تحمیلی هویدا و بارز است.
فرماندار ویژه میناب در ادامه با بیان این که هر چیزی که به نظام و انقلاب کمک می‌کند باید در دایره شعر انقلاب قرار گیرد افزود: پرداختن به ادبیات انقلابی، درک شرایط، توجه به هویت دینی و گفتمان انقلاب و ضرورت تعمیق معرفت دینی باید محتوای اصلی اشعار شاعران باشد.
وی گفت: شعر انقلاب در واقع میدان دار ارائه گفتمان نظام اسلامی است.
خدادادزاده در ادامه با اشاره به این که مشکلاتی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد، بیان کرد: نقد خوب قابل تقدیر است اما باید توجه کرد که در اشعار نقد به زبان مخالفان نظام سخن گفته نشود.
وی همچنین از شعر به عنوان وفادارترین بخش هنر به انقلاب اسلامی نام برد و از شعر به مثابه ثروت ملی یاد کرد و گفت: در زمینه هنر آنچه از ابتدای انقلاب تاکنون در ذهن همه مردم باقی مانده اشعار و سرودهای فاخر و انقلابی است.
فرماندار ویژه میناب همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان به محافل ادبی و شاعران شد.
در آئین نشست که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب میناب در فرهنگسرای شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد 30 نفر از شاعران پیشکسوت و جوان از شهرستان های بندرعباس، رودان و میناب قطعات ادبی و سروده های خود را با موضوع انقلاب قرائت کردند.  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.