معاون فرماندارویژه میناب در جشنواره بازی های بومی محلی میناب گفت: آیین هرمنطقه در گویش و بازیها و صن

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

معاون فرماندارویژه میناب در جشنواره بازی های بومی محلی میناب گفت: آیین هرمنطقه در گویش و بازیها و صن
نویسنده : admin تاریخ : یک شنبه 5 خرداد 1392

معاون فرماندارویژه میناب در جشنواره بازی های بومی محلی میناب گفت: آیین هرمنطقه در گویش و بازیها و صنایع دستی همان منطقه نهفته است.
 معاون فرماندار ویژه میناب در جشنواره بازی های بومی و محلی  که بمناسبت روز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد گفت : آیین هرمنطقه در گویش و بازیها و صنایع دستی همان منطقه نهفته است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب ، به مناسبت سوم خرداد سالروزآزادسازی  خرمشهر،6  رشته
ازبازیها ی بومی ومحلی (درا-رمازا-رحمانیا -کرمریا-سنگ ی چلکا-کشتی سنتی)وپخت غذاهای سنتی با همکاری فرمانداری ، هیئت روستایی و بازیهای بومی و محلی استان، اداره ورزش و جوانان میناب ،دهیاریهای روستاهای گورزانگ ،پشته مهنو،شهوار و بهمنی در شهرستان میناب برگزار شد.
دراین همایش ، معاون برنامه ریزی  فرمانداری میناب، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی(ع) روز پدر و سالروز آزاد سازی خرمشهربیان نمود فرزندان این آب و خاک در سوم خرداد61با دلاوری و رشادت خونین شهر را به آغوش وطن بازگرداندند.
محمدریاضی عنوان نمود که خرداد ماه در تاریخ این انقلاب و کشور ماهی ماندگار است. و آزادسازی خرمشهردر سوم خردادماه ،15خردادکه از سوی بنیانگذار این انقلاب عزای تاریخی این ملت نامیده شده ،و عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب دراین ماه ،این ماه را ماندگار نموده است.
وی در ادامه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر وروستا اشاره و افزود بایستی حماسه سیاسی مقام معظم رهبر ی را رقم بزنیم.
معاون فرمانداری ویژه میناب خاطر نشان کرد سنت وآیین هرمنطقه در گویش و بازیها و صنایع دستی همان منطقه نهفته است. شهرستان میناب با دارا بودن فرهنگی غنی در استان می تواند طلایه دار فرهنگ شهرستان و استان در کشور باشد.
ریاضی متذکر شد دستگاهای اجرایی در این مسئله مانند اداره کل ورزش و جوانان و ورزش و جوانان شهرستان باید در برگزاری اینگونه حرکات فرهنگی با حمایت دیگر دستگاها در استان و شهرستان مانع از کم رنگ شدن  فرهنگ وآیین این منطقه باشند،
وی با بیان این موضوع که در گذشته این آیین ها و مراسمات و بازیهای بومی و محلی جزء لاینفک زندگی مردم بوده ولی متاسفانه شاهد کم رنگ شدن و از یاد رفتن فرهنگ خودمان  هستیم ما میتوانیم با برگزاری این جشنواره ها سهم بسزایی را در حفظ میراث خود به آیندگان داشته باشیم.
درهمین برنامه غلامعلی دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان  گفت : ما بعنوان حامیان ورزش  شهرستان در استان کاری بس مشکل را داریم برگزاری بازیهای بومی و محلی با همکاری اداره کل و اداره ورزش و جوانان میناب وهیئت بومی ومحلی در راستای ارتقاء فرهنگ بومی استان وشهرستانها ی  این استان در حال برگزاری است.
وی عنوان نمود فرهنگ غنی  شهرستان  میناب وآیین های سنتی و بازیهای محلی (درا-رمازا ورحمانیا)که مخصوص این شهرستان است را قصد داریم با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی ثبت این سازمان در کشور نماییم . وی از زحمات سرپرست جوان این هیئت جعفر متقی ،ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان و دستگاههای ذیربط قدر دانی نمود.
در ادامه جعفر متقی سرپرست هیئت روستایی و بازیهای بومی و محلی استان  از زحمات تمام دست اندرکارانی که در برگزاری این جشنواره این هیئت را یاری نمودند قدر دانی نمود.
 وی بیان داشت فیلم و تصاویر بازیهای درا- رمازا وآیین رحمانیا به سازمان میراث فرهنگی در مرکز ارسال می شود که امیدواریم  بتوانیم این 2بازی و 1آیین را به ثبت سازمان میراث فرهنگی به نام خود شهرستان میناب به ثبت برسانیم در پایان بازیهای درا،رمازا،رحمانیا،سنگ چلکا،کریمریا برگزار و انواع غذاهای سنتی شهرستان در این جشنواره به طبخ رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.