فرماندارویژه میناب در نشستی بارئیس خانه مطبوعات استان گفت:خبرنگار باید با قلم صادقانه و تکلیف رسانه‌

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

فرماندارویژه میناب در نشستی بارئیس خانه مطبوعات استان گفت:خبرنگار باید با قلم صادقانه و تکلیف رسانه‌
نویسنده : admin تاریخ : شنبه 11 خرداد 1392

فرماندارويژه ميناب درجلسه هم انديشي با اصحاب رسانه كه با حضور رئيس خانه مطبوعات استان برگزارشد گفت: خبرنگار باید با قلم صادقانه و تکلیف رسانه‌ای بر خلق و تحقق حماسی سیاسی کمک کند .
معاون استاندار و فرماندارويژه ميناب درجلسه هم انديشي با اصحاب رسانه كه با حضور رئيس خانه مطبوعات استان برگزارشد گفت: خبرنگار باید با قلم صادقانه و تکلیف رسانه‌ای بر خلق و تحقق حماسی سیاسی کمک کند .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه میناب،عباس خدادادزاده دراین نشست صمیمی که با حضور رئیس خانه مطبوعات استان و خبرنگاران شهرستان برگزارشد ضمن تشریح واقعه کربلا، نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را پس از این واقعه نقشی خبرنگار گونه معرفی کرد و گفت: نقش خبری و اطلاع رسانی زینب کبری (س) و امام چهارم شیعیان سبب زنده ماندن عاشورا و بیانگر عمق جنایات یزیدیان شد.
وی با بیان اینکه خبرنگار در حفظ جایگاه و حرمت رسانه نقش بسزایی ایفا می‌کند، اضافه کرد: فعالان خبری باید بکوشند تا سطح نوشتار خود را افزایش داده و قلمی رسا، شیوا، گویا و صریح داشته باشند.
وی زمان کنونی را برهه‌ای حساس خواند و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون خلق حماسه سیاسی در کشور گفت: رسانه‌ها و فعالان خبری باید تلاش کنند تا با ایجاد امید، شور و اشتیاق در فضای جامعه زمینه حضور پر رنگ و حماسی مردم را پای صندوق‌های رای فراهم کنند.
فرماندار ویژه میناب تصریح کرد: خبرنگار باید با قلم صادقانه و تکلیف رسانه‌ای بر خلق و تحقق حماسی سیاسی کمک کند.
این مسئول با بیان اینکه در میناب بین خبرنگاران و مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلی وجود ندارد، از پیگیری در راستای رفع مشکلات این قشر پر تلاش خبر داد و افزود: در آینده نزدیک حل مشکلات فعالان خبری به عنوان یک اولویت در کار مدیران خواهد بود.
رئیس خانه مطبوعات استان ‌دراین نشست ضمن تشریح قابلیت‌های موجود در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در میناب، اظهار داشت: میناب به عنوان دومین شهرستان هرمزگان بعد از مرکز استان مطرح است.
وی افزود: بعد از بندرعباس تمام نگاه‌ها از حیث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به شهرستان میناب معطوف است و این بیانگر توانمندی و ظرفیت بسیار بالای این شهرستان است.
شیرزاد عزتی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در نگاه‌های علمی پرداخت و با ذکر این مطلب که اهمیت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: رسانه‌ها در کشورهای در حال توسعه همراه و همگام با پیشرفت هستند.
وی تاثیر کلام و قلم بر روح و روان انسان‌ها را یکی از ویژگی خاص و شاخص نقش رسانه عنوان کرد و افزود: از این رو است که خبرنگار و صاحبان قلم، فکر و اندیشه رسالتی خطیر و مهم را بر دوش دارند.
عزتی جایگاه رسانه‌ها را مقدس و نیازمند حفظ و صیانت خواند و با ذکر این مطلب که رسانه نقطه امید آحاد مردم جامعه است، افزود: اگر نقدی در رسانه‌ای صورت می گیرد باید جامع و توام با علم و آگاهی باشد.
رئیس خانه مطبوعات هرمزگان در ادامه به برخی مشکلات پیش روی این تشکل در بندرعباس اشاره کرد و با بیان اینکه بخشی از این مشکلات با تعامل و همفکری با مسئولان ارشد استانی برطرف شده، اظهار داشت: در دور جدید اعضا خانه مطبوعات به دور از هرگونه تقابل بین رسانه‌ها و مسئولان به دنبال این هستیم تا از مسیر تعامل و همراهی با مسئولان مشکلات قشر خبرنگار در شهرستان‌ها را نیز برطرف کنیم.
 
 
 
عزتی توجه به مباحث آموزشی را از دیگر برنامه‌های خانه مطبوعات ذکر کرد و ابراز داشت: طی برنامه‌ریزی مدون به صورت سالانه و انعقاد تفاهمنامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌ها، کارگاه‌های آموزشی ویژه خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تمام خدمات خانه مطبوعات ویژه اعضا این تشکل است، افزود: فعالان خبری در شهرستان‌ها برای دریافت هر گونه خدمات از مسیر خانه مطبوعات باید عضو این تشکل شوند.
 
بازرس خانه مطبوعات نیز در این نشست خبرنگار را بازوی مهم در زمینه اطلاع رسانی دانست و هدف از حضور مدیر عامل خانه مطبوعات در میناب را هم افزایی، توسعه رسانه‌ای و افزایش تعامل در این شهرستان ذکر کرد و گفت: خانه مطبوعات با هدف تمرکز زدایی به دنبال ارتقا جایگاه اطلاع رسانی در اقی نقاط استان است.
علی نظری ارتقا فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه را از ظرفیت‌های مهم موجود عنوان کرد و افزود: شتاب بخشی به حرکت رسانه‌ای موجب تحول جامع و بنیادی در میناب به عنوان مرکز شرق استان می‌شود.
در این نشست همچنین فعالان خبری در میناب به بیان مشکلات و برخی چالش‌های پیش روی در عرصه اطلاع رسانی پرداختند.
پیگیری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خبرنگاران، راه اندازی تور خبری برای بازدید از خبرگزاری‌ها، دفاتر روزنامه‌ها و صدا و سیما ویژه فعالان خبری، واگذاری نمایندگی نشریات کثیرالانتشار کشوری به افراد علاقمند در میناب، پیگیری مسکن مهر برای خبرنگاران فاقد مسکن و الزام دستگاه‌های دولتی برای اخذ اشتراک روزنامه‌های استانی که نماینده آن در میناب فعال است از مصوبات این نشست بود.
همچنین مقرر شد با نظر اعضا خانه مطبوعات پس از تصمیم‌گیری یک نفر از فعالان خبری میناب به عنوان نماینده خانه مطبوعات در این شهرستان معرفی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: جلسات و کمیته ها، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.