معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب خبر داد: پیگیری فرمانداری ویژه میناب برای آموزش بیشتر فعالان رس

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب خبر داد: پیگیری فرمانداری ویژه میناب برای آموزش بیشتر فعالان رس
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب خبر داد: پیگیری فرمانداری ویژه میناب برای آموزش بیشتر فعالان رسانه‌ای

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، از پیگیری‌های این فرمانداری در امر آموزش بیشتر فعالان رسانه‌ای در این شهرستان با همکاری بخش‌های مربوطه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه میناب، عباس خدادادزاده در همایش تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر، با اشاره به سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی از این روز به عنوان لحظه‌ای شیرین در تاریخ انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: رزمندگان در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق با ایمان قلبی خود ایثار و شهامت را ترویج کردند.

وی در ادامه علت تأخیر در برگزاری آئین تجلیل از خبرنگاران را همزمانی 17 مردادماه با روزهای پایانی ماه رمضان و تعیین تکلیف هدایای سال گذشته خبرنگاران عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خبرنگار در هر روز نقش دارد، بنابراین می‌توان همه ایام و روزها را ویژه این قشر تلقی کرد.

خدادادزاده در ادامه ، جهان بدون اطلاع‌رسانی و خبر را جهانی تاریک و سیاه دانست و بیان کرد: همان طور که سلامتی و امنیت دو نعمت گرانبهای الهی به شمار می‌روند به طور قطع اطلاع رسانی نیز از دیگر نعمات خداوند است.

فرماندار ویژه میناب در ادامه اذعان داشت: در دنیای کنونی علی‌رغم وجود همه تکنولوژی‌های برتر و پیشرفته، کسب اطلاعات اطمینان بخش در تمام حوزه‌ها با وجود همه دشواری‌ها از امور ضروری به حساب می‌آید که خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهره‌های اصلی این امر را ایفا می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت و پرمخاطره قرار دارد، گفت: خبرنگار وظیفه‌ای هدفمند، ویژه و حساس بر عهده دارد.

فرماندار ویژه میناب در ادامه با تشریح نحوه شهادت محمود صارمی در مزار شریف افغانستان به بیان رنج و سختی‌های حرفه خبرنگاری پرداخت و اظهار داشت: خبرنگار برای انعکاس و بازگو کردن یک واقعه باید در بدترین وضعیت و شرایط قرار گیرد تا اخبار آن را به بهترین شکل ممکن ارائه کند.

این مسئول از «بی‌مهری‌هایی که خبرنگار در طول عمر کاری خود با آن مواجه می‌شود» به عنوان دیگر سختی‌های حرفه خبرنگاری نام برد و افزود: خبرنگاری تنها کسب درآمد نیست بلکه رسالت سنگین و پایان ناپذیری است که در کنار ایمان، عشق و علاقه به کار و اعتقاد به وظیفه و خدمت معنوی محقق می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که اطلاع‌رسانی باید در جامعه منجر به تغییر رفتار شود، متذکر شد: خبرنگار موفق نیز به کسی گفته می‌شود که نتیجه تلاش خود را در فضای جامعه لمس کند.

وی عنوان کرد: کار خبرنگار از سویی ماهیت سیاسی دارد اما نباید این ماهیت در کار و حرفه او با اغراض سیاسی همراه باشد.

وی، آمر به معروف و ناهی از منکر بودن و آشنایی با این اصل دینی را از نیازهای حرفه خبرنگاری برشمرد و ادامه داد: فعالان حوزه اطلاع رسانی علاوه بر رعایت اصول اخلاقی، توجه به مصلحت عمومی جامعه و حفظ حریم خصوصی افراد باید نسبت به حفظ اسرار و اخبار دارای طبقه بندی کوشا باشند.

معاون استاندار هرمزگان، تحریف و مخدوش کردن حقایق، توجه به منافع حزبی و گروهی و تهمت و افترا را جز نبایدهای کار خبرنگاری عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید ضمن پرهیز از ایجاد تشنج در جامعه، منتقد باشد نه مخالف.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز در این نشست صداقت را از بارزترین ویژگی هر خبرنگار دانست و افزود: فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران قادر است در موضع گیری‌های کلان کشور نقش اساسی داشته باشد.

رضا اوژند در تعریف «خبرنگار موفق» گفت: کسی که در حوزه اطلاع رسانی فعالیت می‌کند زمانی موفق است که با اصول حرفه‌ای آشنا و در نشر حقایق جامعه و محیط پیرامون خود خداوند را در امور حاضر و ناظر بر اعمال خویش بداند.

فرماندار ویژه میناب در بخشی دیگر از این نشست از انعقاد تفاهم نامه همکاری با هدف آموزش بیشتر فعالان حوزه اطلاع رسانی و پیگیری حقوق خبرنگاران بین خانه مطبوعات هرمزگان و فرمانداری ویژه میناب خبر داد.

شایان ذکر است در پایان همایش از خبرنگاران فعال شهرستان و روابط عمومی های برتر ادارات ( آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، شهرداری میناب و سازمان تبلیغات) با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.