عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان در همایش تجلیل از خبرنگاران گفت : میناب به عنوان یکی از شهرستان‌

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان در همایش تجلیل از خبرنگاران گفت : میناب به عنوان یکی از شهرستان‌
نویسنده : admin تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان در همایش تجلیل از خبرنگاران گفت : میناب به عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه خبر و رسانه است.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان گفت: میناب به عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه خبر و رسانه است و  مطبوعات هرمزگان سالم‌ترین و متعهدترین رسانه‌ها در کشور طی سه دهه بعد از انقلاب به شمار می‌روند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه میناب ، محمد نعمتی روز گذشته در آئین تجلیل از فعالان خبری در این شهرستان با بیان اینکه از فعالیت خبرنگاری در تعابیر مختلف به عنوان حرفه‌ای سخت و طاقت‌فرسا یاد می‌شود به دیدار فعالان رسانه‌ای استان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان طی هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار حضرت آیت‌الله نعیم‌آبادی از خبرنگاری به عنوان عملی در تداوم رسالت پیامبران و انبیا الهی یاد کرد و این بیانگر اهمیت جایگاه خبرنگار است.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که خبر و اطلاع‌رسانی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی و غیرقابل انکار دارد، افزود: در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز اصحاب حوزه خبر و اطلاع‌رسانی به خوبی هرچه تمام دین خود را به مهین اسلامی ادا کردند.

این فعال رسانه‌ای همچنین با بیان تعابیر مختلف درباره خبرنگار اظهار داشت: عنوان سرباز جنگ نرم از زیباترین تعابیری است که برای قشر خبرنگار استفاده می‌شود.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح بخشی از عملکرد شورای مرکزی خانه مطبوعات هرمزگان افزود: طی مدت بیش از یک سال فعالیت، تمام تلاش اعضا خانه مطبوعات معطوف حذف حاشیه‌ها، ایجاد وفاق و همدلی و حل مشکلات صنفی خانواده مطبوعات بوده است.

وی اذعان داشت: به لطف و همراهی مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هم‌پیمانی اعضا خانه مطبوعات، فضای حوزه رسانه در استان توأم با وفاق شده است.

عضو خانه مطبوعات هرمزگان، پیگیری مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران، راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان‌های استان، فعال کردن تعاونی مسکن با هدف حل مشکل مسکن خبرنگاران و تشکیل کمیته‌های مختلف در شورای مرکزی خانه مطبوعات را از مهم‌ترین اقدامات این تشکل طی مدت فعالیت آن عنوان کرد و گفت: استفاده از مزایایی که خانه مطبوعات آن پیگیری می‌کند فقط ویژه کسانی است که با طی مراحل قانونی در خانه مطبوعات عضو شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش اعظمی از موفقیت مدیران ارشد استانی در دولت‌های نهم و دهم به همت، تلاش و برکت خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان محقق شد ضمن گلایه از عدم حضور برخی مسئولان در آئین تجلیل از خبرنگاران در بندرعباس، اظهار داشت: مراسم تجلیل از خدمات یک ساله فعالان خبری با توان خود خبرنگاران و مشارکت تعداد اندکی از مسئولان برگزار شد.

نعمتی، شجاعت، امین بودن و حفظ امانتداری و پرهیز از انتشار اخبار طبقه بندی شده را از مهمترین شاخصه‌های یک خبرنگار عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگار باید در کنار رعایت اصول حرفه‌ای بدون اعمال حب و بغض و غرض ورزی سیاسی به رسالت خود که همان انتقال خبر آن گونه که رخ داده بپردازد و به درمان درد و چالش جامعه را در حوزه‌های مختلف باشد.

وی همچنین در تعریف رسانه موفق گفت: در عصر فناوری، رسانه‌ای موفق است که اخبار را در کوتاه‌ترین زمان و به شکل حرفه‌ای منتشر کند.

وی در ادامه به برخی مشکلات خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و با بیان این مطلب که "مدیری که تحمل نقد ندارد باید میز مدیریت را رها کند" نبود سعه صدر و پایین بودن آستانه تحمل برخی مدیران را از مشکلات جدی خبرنگاران عنوان کرد و گفت: خانه مطبوعات برخوردهایی را که براساس بغض و کینه با خبرنگاران صورت می‌گیرد قاطعانه و محکم پاسخ می‌دهد.

عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات هرمزگان فعالان رسانه‌ای در این استان را افرادی مومن، متعهد و پایبند به اصول و ارزش‌ها معرفی کرد و ادامه داد: براساس مستندات موجود مطبوعات هرمزگان در سه دهه بعد انقلاب سالم‌ترین و متعهدترین رسانه‌های کشور محسوب می‌شوند.

نعمتی همچنین از میناب به عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه خبر و رسانه یاد کرد و با تاکید بر حل مشکلات فعالان خبری در این شهرستان به صورت قانونمند، اظهار داشت: خبرنگاران مینابی در مباحث سخت افزاری از ابتدایی‌ترین امکانات محروم هستند.

در این آئین که با حضور مسئولان در فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار شد علاوه بر تجلیل از تلاش‌های یک ساله خبرنگاران، بر اساس ارزیابی شورای روابط عمومی‌های میناب از مسئولان روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، شهرداری، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت به عنوان روابط عمومی‌های برتر قدردانی به عمل آمد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.