امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه میناب خبرداد: آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در ميناب
نویسنده : admin تاریخ : سه شنبه 19 شهريور 1392

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه میناب خبرداد: آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در ميناب

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه میناب از آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در ميناب  خبردادوگفت شهرستان ميناب توليد كننده عمده هنداونه شب يلدادرکشوراست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه میناب ،محمداکرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاردفترروابط عمومی فرمانداری ویژه میناب اظهار داشت: شهرستان میناب با اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز، مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل به ویژه صیفی جات و هندوانه است.وی با بیان اینکه کاشت هندوانه خارج از فصل در میناب از 10 شهریور آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد زمان برداشت هندوانه خارج از فصل در میناب را از نیمه آذرماه ذکر کرد و افزود: برداشت هندوانه خارج فصل میناب تا پایان آذر ادامه دارد.

اکرامی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار از زمین‌های زیر کشت این محصول به طور متوسط 25 تن هندوانه برداشت شود.این مسئول با بیان این مطلب که سال گذشته چهار هزار و 500 هکتار از اراضی میناب زیر کشت محصول هندوانه خارج از فصل بوده اظهار داشت: در سال گذشته 112 هزار و 500 هندوانه خارج از فصل در میناب تولید شد.

محمداکرامی عنوان کرد: میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی برداشت هندوانه خارج از فصل در میناب نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد.روستاهای چاه اسماعیل، چاه شیرین، تیرور، گوربند، تلنگ، هشتبندی و راونگ از نقاط مهم کاشت هندوانه در میناب است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ترویجی، توزیع نهاده‌های کشاورزی، آبیاری به موقع و نظارت مستمر کارشناسان و توصیه در جهت مبارزه با آفات و امراض و دفع علف‌های هرز از اقدامات مهم جهاد کشاورزی است که به کشاورزان ارائه شده است.اکرامی افزود: شهرستان میناب از نظر تولید هندوانه خارج فصل، خرما، انبه و صیفی‌جات رتبه نخست دارد. بیشترین هندوانه شب یلدا در کشور و به ویژه بازار شهرستان‌های تهران، اصفهان شیراز، یزد و مشهد را میناب تولید می‌کند.میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان و از مناطق حاصلخیز این استان به شمار می‌رود.

تولید خرما و انبه و مرکبات در کنار محصولات جالیزی در این شهرستان از دیرباز مرسوم بوده است.

به دلیل قرارگیری سد استقلال در بالادست میناب، این شهرستان از اهمیت بالایی در بعد آب و خاک در جنوب کشور برخوردار شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبر، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.