سمینار " راز ازدواج موفق " با حضور دکتر عبدالرضا کردی، استاد روانشناسی در میناب برگزار شد.

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

سمینار " راز ازدواج موفق " با حضور دکتر عبدالرضا کردی، استاد روانشناسی در میناب برگزار شد.
نویسنده : admin تاریخ : 20 آبان 1389

 

                                              

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ميناب سمینار " راز ازدواج موفق " با حضور دکتر عبدالرضا کردی، استاد روانشناسی در میناب برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته ازدواج و خانواده به همت فرمانداری میناب و دانشگاه پیام نور (19 آبان ) در فرهنگسرای شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد، دکتر کردی، استاد دانشگاه گفت: انسان موفق کسی است تشنه معرفت باشد و توانسته خود و درون خود را کشف کند.

وی ازدواج را امری مهم و حساس در زندگی انسان دانست و اذعان کرد: کسانی که بدون شناخت خود، دیگری را با احساس کور دوست می دارند در یک مسیر بسیار نزدیک، راهشان از یکدیگر جدا می شود.

این استاد دانشگاه، خود شناسی را پیش زمینه موفقت دانست و با بیان اینکه عده ای عزت و سربلندی را در ظواهر می دانند، تصریح کرد: احساس باید ریشه در جان و وجود آدمی داشته باشد نه در شکل و ظاهر، چرا که شکل و ظاهر تعیین کننده معیارهای انسانی نیست.

وی با بیان اینکه انسان باید اهل خدا و معنویات باشد، افزود: زندگی باید بوی اهلیت بدهد چرا که اهلیت به انسان عزت می دهد و متأهلی و تشکیل خانواده نیزموجب شرافت و کرامت آدمی می شود.

دکتر کردی، وقار و عظمت را از برکات و نشانه های ازدواج موفق عنوان کرد و اظهار داشت: حیاء وعفت دو هدیه گرانبها و نتیجه ازدواج موفق و توأم با آگاهی و بصیرت کافی است.

وی ثبات در مهربانی و رفتار عاقلانه را زمینه ساز زندگی مطلوب و موفق دانست و گفت: کسب معرفت، صادق بودن، ساده زیستن و دوری از طمع می تواند زندگی شیرین را برای انسان فراهم کند.

کردی، صداقت و راستی را ریشه ازدواج موفق معرفی کرد و افزود: زن و شوهر باید نسبت به یکدیگر شناخت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه محبت و عشق ورزیدن محکم ترین ستون خانه است، بیان داشت: کسانی که در خانه، نهال دوست داشتن را آبیاری می کنند، موفق ترین افراد جامعه هستند.

وی همچنین از پایبندی به عهد و پیمان، وفاداری نسبت به همسر، پرهیز از حیاء غلط و دوستی با خدا را از دیگر عوامل موثر در ازدواج موفق نام برد و افزود: حال و هوای معنوی و خدایی در زندگی به مثابه طلا و ارزش های زندگی هستند که نباید آن را با چیزهای بی ارزش و زودگذر دنیوی قیاس کرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی مسلمان واقعی باشد شریعت را رها نمی کند و به عرف نمی چسبد، افزود: ازدواجی موفق است که بنیان آن بر مبنای اخلاق اسلامی باشد، چون که در اخلاق اسلامی انسان همیشه و در همه حال خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود می بیند و تمام رفتار بر مبنای تعالیم روحبخش الهی شکل می گیرد



نظرات شما عزیزان:

mohammad
ساعت7:39---10 آذر 1389
salam
chejuri mishe ba dr kordi ertebat bargharar kard???
kheili baram moheme
man malezi hastam, chand vaght pish dustam behem goft gharare biad malezi mesle inke
raste??ya sheyeas


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: همایش ، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.